AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
880

hjulvinklar e36?

Visa användare
307
steffoboy
328coupe` 97a
318is - 88a
325 92a
jag har gjort en 4 hjulsinställning för ett tag sen då jag såg att hjulen blev snedslitena och då sa dom att dom utgick från någon tabell för just den bilen.
hur blir det då om jag sänker bilen 40 fram 35 bak som jag tänkt mej då kan dom ju inte utgå från tabellen väl?
om det nu överhuvudtaget går att ställa dom vinklarna man har ju inte hur mycket pengar som helst till däck

min bil:
Länk
E3
1.828
E36
USA bilar
Vinklarna ska i normalfallet fortfarande ställas likadant, utom om du eftersträvar speciella egenskaper
Däremot förändrar du vinklarna vid en sänkning, därav anledningen att hjulinst skall ske

Just detta att enbart utgå från någon tabell (??) eller lita blint på data som finns i program eller serviceblad, skiljer de som kan sin sak från de som inte gör det.. erfarenhet väger tungt!
Ställer man vinklarna på ex MB123 enl spec, får man slitage, likaså Opel Omega B (iaf kombimod) En som kan sin hjulinställning.. känner till detta och korrigerar värdena så att allt funkar istället
Visa användare
307
steffoboy
328coupe` 97a
318is - 88a
325 92a
ok tack får ta och höra med en annan firma nästa gång då.
men går det att ställa dom vinklarna tycker en del säger att det går och andra inte?

min bil:
Länk
E3
1.828
E36
USA bilar
Vissa bilar har en del vinklar fasta, men normalt går det att ställa in alla vinklar
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.