|
|
|
|---|---|
|
Har någon provat Juha:s kit? Vad är det för prylar han har tagit fram? Hoppas att någon kan dela med sig av erfarenheterna. | |
|
Tjena Racecruizer! Jag har haft en hel del kontakt med Juha och tror starkt på hans kit. Det finns fler som bygger om wastegate och trimmar som han gör, men jag tror att Juha har längst erfarenhet och därmed borde ha bäst förutsättningar att ta fram en bra styrprogramvara och göra rätt modifieringar. Vi har gjort upp att jag ska skicka en styrbox och wastegate till honom (borde egentligen ha gjort det redan, men jag vill förvisa mig om att bilen jag ska stoppa grejjerna i är helt OK först, min 84:a) för modifiering. Skulle tro att det blir av under våren/sommaren när jag fått dit resten av delarna som ska sitta på bilen (skinninredning, bilstein sänkfjädrar och dämpare, 17 BBS splitt, mumma, mumma... ;) och checkat av så att resten av delarna (motor, transmission, etc.) håller måtten för en modifiering. Men hans modifieringar inskränker sig till wastegate och chip, därefter laddar bilen så högt som är möjligt utan att byta spridare och kanske även pump.... ja just det, han förser dig dessutom med nya stift... men han är lite hemlig när man frågar, vill väl hålla de bästa tricksen för sig själv! :) Jag har mailat med två finnar som har hans kit och de anser att det är bästa möjliga grund för att bygga vidare på, dvs. kasta på grövre systemm konfilter, m.m. Juha säger dock att inget av detta behövs för att nå upp i ca. 400 hk.... vi får väl hoppas! Hör av dig om du har några funderingar! Signatur --> Gillar du också 80-tals BMW och kanske särskilt E23? Då ska du höra av dig till mig, håller på och sätter ihop en maillista för dessa bilar! |
|
Horace.E.Hollywood |
Till vilken modell är trimmet? Alla 7:or? Turbo? neeee REAL POWER! |
|
Hej Horace! Nope, endast till den finaste av dem alla! ;) ;) 745iA (E23) tillverkad -86 med Motronic insprutning. Signatur --> Gillar du också 80-tals BMW och kanske särskilt E23? Då ska du höra av dig till mig, håller på och sätter ihop en maillista för dessa bilar! |
|
Horace.E.Hollywood |
quixotic2 >< he he he niiiiice =) Var jävligt nära att köpa en sån en gång...Fast jag tror det var en 745 turbo!? kan det stämma? Köpte en lite nyare BMW 530iA -88 istället.... Turbo? neeee REAL POWER! |
|
Det stämmer bra det, 745iA är ju turboversionen (det finns visst en icke turbomatad sak med samma modellbeteckning som släpptes föra året innan jul, men den tror jag inte så mycket på.... hehe... ;) av BMW's 3,2/3,5 liters sexa. Synd att du inte slog till på 745:an, garanterat kulig sak vill jag lova... även om en 530 är helt OK det också! :) Jaja, det är samma bil vi pratar om i alla fall! Signatur --> Gillar du också 80-tals BMW och kanske särskilt E23? Då ska du höra av dig till mig, håller på och sätter ihop en maillista för dessa bilar! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.