AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
726

Sidokjolar Lacka före eller efter montering

Visa användare
1.026
Forry
523i -97
Vilket är att föredra, att lackera kjolarna före eller efter montering.
Hur har ni gjort??

mvh
Göran

Min bil
Länk
er
192
erik83
318i -92
kanske en dum fråga men har du testat så dom passar? annars så gäller ju inte garantin! vet inte,undrar samma sak själv! men hör med en lackerare dom borde ju veta!

Visa användare
1.026
Forry
523i -97
HEj, finns inga dumma frågor brukar jag säja..
Jag har kollat så att passformen ser ut att vara bra, och dom sitter tajt o fint men då det inte är original så kanske man upptäcker att man trots allt måste justera lite i efterhand, lägga press på så limmet fäster bra, då är ju risken att man repar en nylackad yta relativt stor...

Jag får kolla med lackerarn men jag tänkte höra om andras erfarenheter, här kan man ju få lika bra svar o bättre ibland än hos proffsen:-)

mvh
Göran

Min bil
Länk
Ro
31
Rodgee
325i -92
SJälvklart lackar man före!

Men man ska alltid provmontera, göra eventuella hål som kan behövas, kanske lite slipning för justering osv, sedan lackar man, så är det bara att montera sen
Visa användare
1.026
Forry
523i -97
Tackar, ja, det låter logiskt.
mvh
Göran

Min bil
Länk
Provmontera före och göra alla ändringar då, för att lacka efter montage, jag har provat det andra sättet, det blev inte helt lyckat(; Lacken sprack över hanarna, som fäster i bilen, inte ett jätteproblem, men inte så perfekt som jag ville ha det, så dom behöver lackeras om, tyvärr vissa andra delar av bilen också(;

Mvh Stephan
jo
371
jocke7718
740 i 6vxl E38-1995
528 i E39 -1996
XC70 D5-2003
Beror på vilken modell o utformning kjolen har, men i regel lackerar man före montering
//Jocke
Guldstadens Billackering AB
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.