|
|
|
|---|---|
| Vad tror ni den främsta anledningen är till att en bil har många ägare? Kollade en Jaguar XKR -01 idag, den hade haft 10 ägare sedan den reg. i okt 2001. Även om några bilhandlare står för en del av statistiken, så borde bilen minst haft minst 5-6 privata ägare!? Är det en bilmodell som många är väldigt sugna på, och sedan kommer på att man inte har råd med den? Vad tror ni? | |
|
Brukar ju vara så som du säger att många är så sugna och efter ett tag så har de inte råd längre. //Schnitzer |
|
andha45 |
Detta är rätt vanligt i Sverige. Även om bilfirmor ej registreras i registret över ägare i Tyskland, händer det sällan eller aldrig att bilar har många ägare på kort tid där. Har t ex aldrig varit med om att en bil yngre än 7-8 år har haft mer än 3 ägare. Tyskarna kanske har bättre koll på sin privatekonomi =) |
|
När jag köper billiga bruksbilar brukar jag inte bry mig om hur många som ägt bilen - då kollar jag på skicket istället. Men köper jag en dyrare bil så avskräcks jag direkt av många ägare - min tolkning är precis som Er att det är många som köpt bilen och sedan inte haft råd att serva den ordentligt - säkert samtidigt som dom kört den rätt hårt, speciellt om bilen är motorstark. 10 ägare på en XKR från -01 skulle jag tycka va för mycket för att kännas helt bra. Antar att priset är därefter också men det gör ju inget om motorn och drivlina är slitna. |
|
| Jag tror att antalet ägare ofta kan skvallra en del lite om bilen. T.ex. ser jag nu att en bil på powerbörsen är utannonserad för tredje gången på mindre än ett halvår, alla med olika ägare. Då ryggar man tillbaka och undrar vad det är för dolda fel som ägaren helst inte pratar om. Hur som helst kan ett enkelt telefonsamtal till tidigare ägare vara allt som behövs för att få reda på hur det står till. Tackar vägverket ödmjukast för att de tillhandahåller såna här uppgifter ur sitt register. | |
| Sen byts det ibland bilar familjemedlemmer emellan pga höga försäkringskostnader.. Min förra bil ägdes av en kvinna, som sålde bilen till en god vän till henne, sedan köpte kvinnans man tillbaka bilen ett år senare etc.. | |
|
Fast det bästa är ju att kolla med vv vilka ägarna är ... Tänk er detta på Jaggan; 1) Jaguar Sverige 2) XXX Juridik AB (2 år) 3) Jaguar Sverige 4) Ola Bengtsson (1 vecka) 5) Sanne Bengstsson (1 år) 6) Jaguar Sverige igen .. Fast visst, tio ägare är väldigt mycket ... Fast den kan ju ha gått rund mellan vissa handlare några varv, då tickar det snabbt på ... |
|
|
Min fars tjänstebil har haft 5 ägare på pappret, och han är den enda som har/haft bilen. Schnelle fahrt, Härliche fahrt. |
|
|
1 jaguar sverige 2 leasingbolag 3 företaget köper loss bilen 4 anställd köper bilen av företaget 5 säljer den med liten vinst till ung man som inte kollat försäkring 6 skriver över bilen på mormor i norrland 7 mormor i norrland dör o får skriva över bilen på mamma 8 osv osv.. kan vara så.. många ägare behöver inte vara skumt alltid ///Danne |
|
bustorp |
Det finns tydligen många varianter. Det bästa är kanske att släppa reg.nr. eller utdraget från vv.se så är det lättare att bedöma. Fast det vete f-n om man vill hjälpa till om du ska byta bort BMW:n mot en katt? Du ska nog ha en vinterbil, eller hur? ;=) "Ödmjukhet inför kunskapen" Länk |
|
bustorp* Ta't lugnt, jag skall inte byta. Var bara lite nyfiken på min grannes bil. |
|
bustorp |
Det är till att snoka i sommarnatten..mhmm. Fråga grannen vad han sysslar med, köpa skumma bilar på det viset. Skapar dålig stämning i området...hehehe...;=) Tänk om han gör detsamma med dig...:=) Känns nog inget vidare,va? Jag menar, att grannarna håller koll på varandra genom bilregistret. Han kanske är här på forumet, kanske t o m just nu, i denna stund. Lås dörren! (skojar bara). Sov gott. :=) "Ödmjukhet inför kunskapen" Länk |
| Det gäller att ha koll! Har upptäckt många skumma saker genom åren pga min läggning. Stulna bilar som stått snyggt parkerade tex. Känner mig som Linda Blair, huvet far runt på mig hela tiden.Oj, nu är det nåt som händer, måste hämta kikaren ;-) | |
bustorp |
Skynda dig så du inte missar nåt...;=) Dina fritidsproblem är i a f lösta. "Ödmjukhet inför kunskapen" Länk |
|
haha men om du är seriöst intresserad av just den modellen så gå på en 00:a istället så du slipper den gräsliga krom-fejsliften samt mycket fulare säten fram. |
|
| Klart att du ska ha en katt med kompressor! Köp i Tyskland i stället hos en auktoriserad katthandlare. Fina bilar och vilken service! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.