|
|
|
|---|---|
|
Hejsan. Jag va ute och övningskörde idag. Hade kört ca 3 mil innan denna händelse hände.. Jag kom till en korsning och skulle just köra iväg, så dör bilen.. Jag tänkte aja jag fick motorstopp.. Vred runt nyckeln. startmotorn låter. men ingen sång :( Började fundera lite. All el fungerar.. startmotorn går, bränslepumpen går. Den har inte gått varm. Jag har halvtank... Den går sen spottar den till och blir tyst och startmotorn går.. Lät den kallna.. var samma sak då. Är det någon som har en aning vad det kan vara? | |
| Exakt så var min när soppapumpen la av gick en stund puff puff puff sen dog den igen | |
| Okej vart sitter den? Finns det 2 st? | |
| bränslepumpen kanske inte snurra ändå :D | |
| Villken är förpumpen och villken är bränslepumpen? Tändstiften var helt torra. så nått bränslefel är det. Men vart? :D | |
|
Tror att det är under baksätet, men är inte säker. Carl |
|
|
Jo jag har hittat dom. men det är 2st. villken är villken? |
|
| Jag bad en kompis mäta sin bränslepump på vänstra sidan.. Jag har 0volt där än om jag her så startmotorn snurrar. Han hade 12V innan ens startmotorn snurrar.. Vad i helsikke har hänt? :S | |
| hmm nu när jag mätte igen hade jag ström där.. 11.62V jag har ström till båda pumparna. | |
| Hej på min var det på höger sida sett i körriktningen som var pumpen .. .. | |
| Bimmer. hur felsökte du pumpen? | |
|
Hej jag felsökte aldrig men jag tog direktström och körde på pumpen direkt och hela pumpen vibbrerade tog bort strömkällan satte dit denigen och då var den död knackade lite på den kopplade tillbaka strömkälllan och då gick den .. ja typ varannan gång fungerade den och min systers kille är mekaniker han rådde mig att byta ut den .. så jag inhandlade en n från motornord.. sen har aldrig haft nåt problem med den.. men nu är det alla andra problem med bilen i stället ..... har du kollat bränsle reläet och alla säkringar |
|
| SAmma ska med min.. jag bankade på den då gick den igång :D | |
| nu när du hade 11.6 volt till pumpen gick inte bilen i gång då? | |
| jag tog lös hela pumpen och tog in den sen prövade jag med ett nätagg.. först så gick den inte igång.. sen lät jag strömmen vara på och bankade 3 gånger hårt då gick den igång.. | |
| Skulle nästa tro att din pump har lagt av ... vad har du bosch eller siemens... | |
| Jepp.. det tror jag också. får köpa en ny imorgon.. Jag vet inte vad det är men jag gissar på bosch | |
| Jag skickade efeter mn från motornord det gick fort beställde den på förmiddagen ena dagen hade den dagen efter vid kl 12 | |
| Jag hade haft en bmw 323i för 8 år sen jag glömde aldrig och blev slutade då vid motorväg innan Värnamo. Och kunde inte gjorde någon förrän fick hjälp från BMW verkstad från Värnamo och bar till verksan och undersökte då var det relä söm gick trasig till bensinpumpen. Och bytt dit ny relä så fungerade och kunde kör hem till skåne då. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.