|
|
|
|---|---|
Ulke |
Tänkte bara fråga hur lång tid det tar för era varningslampor för airbagen att slockna? På min 540-95 så tar det cirka en minut innan lampan slocknar, är detta normalt? har airbag på passagerarsidan med om det gör skillnad... mvh Ulke |
|
Har för mig att det indikerar att funktionen att endast lösa ut förar-airbagen om du är ensam i bilen vid en kollision är ur funktion. Alltså att bägge löser ut. Inga säkerhetsproblem utan endast ekonomiskt eftersom en airbag löser ut "i onödan". Orsaken kan vara flera men ofta att mattan som känner av att ngn sitter i passagerarstolen är defekt. Ju fortare du kör-desto kortare tid utsätts du för risker! |
|
Ulke |
Ok tack för svaret, frågade eftersom besiktning är på G snart, men det blir väl å hålla kvar dem vid förarplatsen tills den slocknar då, ibland händer det att den slocknar samtidigt som serviceintervallmätaren släcker ner, detta tycker jag verkar mer normalt? mvh Ulke |
| Hej Ulke! Besiktningen har ingenting med airbag att göra! Min airbag har varit ur funktion i 2 år och bilen har gott genom utan anmärkning båda gången. Det är jag 100% på. | |
Ulke |
Inte ofta de kollar, men om de kollar så går det åt skogen, airbags måste fungera //Ulke |
| Ulke@ kolla in frågor och svar hos bilprovningen så ser du att lampan får lysa hur mycket den vill: Länk | |
Ulke |
Ahh fifaan vad skönt haha, tack för svaret/n Ulke |
|
Min airbag lampa lyser ca 1 minut, det blev efter att jag plockade ut mätarhuset utan att koppla bort batteriet. Bmw tror jag kan nollställa sådana problem. |
|
| Jag besiktade min bil 1 juli med lampan lysande, inga problem gick igenom ua, faan va skönt andra året i rad. | |
kilroy |
Min airbaglampa tar också ca 1 minut på sig för att slockna.Jesperado har förtjänstfullt försökt reda ut begreppen för oss när det gäller SBP och airbaglampan. Om jag inte minns fel fanns det väl dock ett kvarstående frågetecken i det fallet att airbaglampan rent elektroniskt är hopkopplat med något annat varningssystem...som INTE får visa någon felfunktion enligt SBP.Eller hur var det på den punkten...?Minns jag fel...? Mvh kilroy |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.