|
|
|
|---|---|
|
Har hållt på och letet fel nu i flera dagar men kan inte hitta på de.. Halvljuset fungerar på vänster sida men inte på höger. Mäter jag i kontakten så har jag ström där men när jag sätter på den och mäter så försvinner strömmen. Vad kan de va för fel? Vart brukar dom vanligaste elfelen va? jag har rivit i kablarna i bakluckan och kollat. Och dom är bra. ska tydligen finnas fler elfel. så som att vindrutetorkarna kan gå på av sig själv, elhissarna i bak kan åka ner om man inte låser dom. Tacksam för alla svar jag kan få. Skulle även vilja ha nån översättning på alla saker som kan dycka upp i färddatorn och vad alla säkringar är till förnått i lådan fram. | |
| Bilen är en BMW 535i -90 | |
| Kolla reläet i ljusenheten, på min var kontaktytan på ett relä bortbränd, 2500 på bmw, 20 för relä på biltema + lite lödning. | |
|
Halvljus: Sök på LKM, kolla även kontaktstyckena som kan ärga. Övriga fel: Sök på "huvudsäkring*" Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Kan de bli fel på den här LKM så att bara ena halvljuset inte fungerar? och ena Bakljuset? Som jag fatta så sitter den (LKM) i säkringsdosan i motorrummet stämmer de? Står de LKM på den också? Tack för svaren |
|
|
Ja, dålig LKM kan göra så att ena sidan lägger av. Sitter i säkringsboxen och är märkt med bl a LKM. Bakljuset: Fungerar parkeringsljuset på motsvarande sida fram? Språk: Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Hej igen! Nu har jag haft upp boxen och mycke riktigt så hade de släpt i lödningen på kortet lödde om de och framljusen fungerade.. skönt att se att felen minskar.. :) Nu till nästa fråga då. har fortfarande problem med ena parkeringsljuset och ena bakljuset de får jag inte heller nån ström till. Kan de också ha med boxen att göra eller finns de andra felkällor för dom? |
|
|
Det kan bero på fel i ljusomkopplaren. För att prova, använd funktionen som tänder ena sidans positionsljus. Ha tändningen avslagen och dra blinkersspaken som om du blinkar höger eller vänster, förbi det vanliga läget. Det kan gå lite trögt om man inte är van, men det går. Tänds då ena sidan, är troligen vanliga ljusomkopplaren sönder. Jag vet inte om det sitter ett ”senapsrelä” på din bil, i så fall är det troligt att det är kasst. Sök Länk på "senaps*" och du kommer att hitta info. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Hittade inget Mustard relä på min bil. Sen provade jag att trycka blinkersspaken förbi blinkläget och höger bak och parkering tändes men sen när jag gjorde åt vänster så va fortfarande dom svarta. Vad har man iställe för ett Mustard relä? |
|
|
Har du kollat om säkring 4är hel och har spänning? Se elschema här: Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.