|
|
|
|---|---|
|
Är inne på att köpa bil, men vet inte vad jag ska välja riktigt. Hade först tänk byta från min 325:a till en 318is som ska vara billigare att äga. Dock så ligger försäkringen på den importerade, tilltänka 318is:en nån tusenlapp under en svensksåld 323:a. Prismässigt ligger dessa två bilar rätt så lika. Länk 323:an. Länk 318is:en Så jag undar från er som har/haft en 323:a, hur är bilens totalekonomi? Hur är den motorn osv ? Jätte tacksam för svar, gärna åsikter! Bara lägga en röst på en av bilarna så jag kan få lite lättare att välja! | |
|
Hade lätt tagit 323:an, du får ju en rak 6:a som både är smidigare, starkare och mer slitstark än 318is. 323:an räknas ju till juvelerna bland bmwmotorer, är ju nästan lika snabb som 325:an pga att dom 170hk är egentligen fler. Och kan inte tänka mig att den tar så mkt mer soppa än is:en. Om jag vore dig MD så hade jag köpt 323:an, riktigt snygg bil. Mvh, Jan. |
|
|
Länk "Freude am Fahren" - BMWCCN #5553 |
|
|
jag hade nog också tagit 323 av dom där bilarna! jag tror heller inte att 323an är såå mkt dyrare totalt sett än en 318is!? hur som helst lycka till med bilköpet! |
|
|
Jo, antar det. Men jag tänkte på milställningen på 323:an. 19500 ca, att byta topp på en 6:a med vanos är ett litet projekt för sig. Tänkte att det finns mindre saker som kan gå fel i 318is:en, Bosse bildoktors teori :D Skämt åsido så har jag läst i nån timme om 323:an och kan knappt hitta något negativt om den motorn! Jag väntar på fler bilder på 323:an, ifall priset kan disskuteras en aning, vilket det kan, så blir det förmodligen affär till helgen. Har haft 4 cylindrig 3:a förut och vet att suget efter en 6:a blir stort efter ett tag och vad jag har förstått så är 323:an en väldigt bra kompromiss. Annars så är ju just den 323:an snudd på klockren, bara ett par 17 tummare så är den perfekt :D |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.