|
|
|
|---|---|
samke |
jag är inne på att köpa en 540 e34 95:a, men ja såg att b10:orna åxå är väldigt fina=) min fråga gäller bensin och reservdelar. hur mycket dricker en alpina b10 1992-1996 (e34) vilken har dyrast reservdelar, 540 eller b10? |
|
Vilken version av B10, 3,5, 4,0 4,6 eller BiTurbo? Rätt stor variation, och kostnadsskillnader, bensinförbrukning bör inte vara en fråga, inför köpet, den är lägre än för gamla jänkemuskelbilar, men annars rätt hög, speciellt när du använder hästkrafterna, min drog över 2/l mil på Nürburgring förra veckan;) Mvh Stephan |
|
samke |
ja snackar om "lilla" 3,5:an. 2 liter är inte så farligt på Nürburgring :) |
|
Stephan735i: Har du kommit hem nu eller? Hoppas att det blev en bra resa och att du hittade någon bil till far din. Du får komma förbi på M5 E34-träffen den 31/7! //Schnitzer |
|
|
Schnitzer; Visst har jag det, däremot kör far hem sin Carbonsvarta 530iA i morgon;) Ska höra med b97knl, inte läge att lägga mer mil under hjulen på mina just nu, det är kostsamt att köra 400mil(; Mvh Stephan |
|
|
samke: Bensin förbrukningen är nog lägre på 3,5an än på 540. Reservdelspriset är nog hugget som stucket vad det gäller dessa två. //Morgan Alpina Club Schweden Länk |
|
|
Glömde att skriva att B10 3,5 e-34 gjordes bara mellan 04/88-12/92, 572st //Morgan Alpina Club Schweden Länk |
|
|
Stephan735i: Ok, låter trevligt! Vore kul om du kunde få med dig "b97knl". //Schnitzer |
|
|
B10 3.5 drar 0.8l landsvägskörning 1.3 l stadskörnig. men ligger man och hetsar lite så är det högre siffror |
|
|
Det stämmer bra det som leffee skrev ang B-10 3,5... Billy B-10 Länk |
|
| Min B10 4,0 dra som minst 0,8 lite/mil och 1,1 liter/mil vid blandad körning - hellre hög förbrukning och försumbar värdeminskning än tvärtom... Slitagedelarna är till stor 540-delar del - alltså inga dyra saker och sällan går det sönder något. Jag kör drygt 4000 mil per år med min B10... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.