|
|
|
|---|---|
|
Är det någon som har koll på prisnivån på fälgar och däck i Tyskland? Hur är BMW's priser på original och var kan man hitta kopior, t ex liknande som Bil&Motor i Taberg säljer? Någon som har någon länk? ___ //Ulf | |
andha45 |
Hej, sök på google och skriv t ex: e 38 Kompletträder så dyker det upp lite annonser från däckhandlare www.reifen.com har en bra sökfunktion med icke original-fälgar men alla tänkbara däck, och också länkar till däcktester dackonline.se säljer ungefär samma däck (tror de tas från samma lager). jag har handlat på reifen.com (som har ca 20 butiker - kanske mer nu) flera gånger och det har fungerat jättebra. PH |
|
Tack för tipsen, ska surfa lite när jag kommer till jobbet i morgon...;-) ___ //Ulf |
|
|
För två-tre år sedan jämförde jag priser på nya BMW originalfälgar i Tyskland och Sverige. I samtliga fall jag jämförde var det billigare i Tyskland, men hur mycket billigare det var varierade rätt mycket beroende på vilken fälg det var frågan om. Allt från en tusenlapp för en uppsättning om fyra fälgar till kanske 8000:- för fyra hjul. Sedan dess har kanske förhållandet, inklusive valutakurserna, ändrats något, men helt klart kan det löna sig att köpa i Tyskland. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Prisnivån kan nog vara rätt lika mot tabergarna i tyskland. för nått år sedan gock det att köpa en 17 tumsuppsättning med bra däck för ca 10.000 i tyskland. Har för mig att originalfälgarna på BMW låg ca 30-40 % lägre för några år sedan mot Sverige. Lm fälgar har ju generellt blivit billigare över lag i Sverige, för 10-15 år sedan var det lyxvaror och idag sitter det på de flesta bilar sommar som vinter. ///MVH Hasso Länk |
andha45 |
Hos tyska BMW-åf står ofta några uppsättningar kompletta hjul till salu och jag slås varje gång av hur billiga de är. Därav tipset att kolla på google. Här är en sådan länk: Länk klart billigare än här i Sverige. Valutakurserna påverkar ju priserna även i Sverige så på lång sikt gör det nog inte så stor skillnad. PH |
|
Spontant så verkar det inte vara några större skillnader i priser på däck, t o m så verkar det vara billigare i Sverige om man köper på däckonline eller molway. Däck i DE fär 180€ kostar 1800 kr här hemma. Några kopior på BMW-fälgar lyckas jag inte hitta och priserna på originalfälgar hos BMW i DE hittar jag inte. Hittade några fälgar som är på erbjudande men då jag inte kan de svenska priserna så kan jag inte säga hur stor skillnaden är. ___ //Ulf |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.