|
|
|
|---|---|
| Ja har fått ett problem med min bil som gör så att bilen gungar i sidled....känns rätt mycket i låga farter men även vid 80-90. Har bytt stötdämpare fram och casterstagen fram...vad kan de vara? de känns i ratten så de måste nästan komma framifrån... | |
|
Har du kollat framvagnsinställningen? FAF |
|
| Jepp nyligen gjord..... | |
| kolla silentblocken som sitter bak. ( bakre bakvagnsupphängningen ) är dom helpaj så går bilen i siled. | |
| ja kan ju kolla...men de känns framifrån tycker ja | |
| hör också ett klonk framifrån vänstersida....har säkert nånting med det att göra? pendelstagen...vad har dom för funktion egentligen? | |
|
pendelstagen kopplar ihop framvagnen med krängningshämmaren. Klonket kan komma från lederna i dessa stag eller från främre länkarm. När klonkar det? FAF |
|
| de klonkar när jag bromsar lätt eller kör över brunnslock och även nu när de "gungar" såhär | |
|
Alltså... Kolla så att allting sitter som det ska, efterdra alla muttrar & bultar. Det låter konstigt tycker jag. Kanske krängningshämmarna lossnat :O /Per |
|
|
Troligtvis spindelleden på främre länkarm. Bytte du hela bakre länkarm eller bara bussningen? FAF |
|
| ja ska kolla lite i helgen va som kan spöka....ja bytte både länkarmen och bussningen på bägge sidorna | |
|
Hade typ samma symptom på farsans E-klass. Klonkade till när man körde små gupp o hade ingen vidare väghållning. Bytte kräningshämmaren, klonket är borta o väghållning är som den ska nu. ///Schumi |
|
|
vad sa de om stötdämparna bak på besiktning?? om du gungar bilen i bakänden stannar den själv?? Min pärla! Länk |
|
| ja dämparna bak är fräsch...har kollat de...annars hade ja bytt där på samma gång som när ja bytte fram. Och bilen gungar inte fram å tillbaka utan åt sidorna....och det är framändan som gungar | |
|
okej, sorry läste snett =) hmm länkarmen sitter som den ska? höger fram alltså? hade en saab 9000 med länkarms probs låter lite som ditt prob... "inre" länkarms fästet hade gett sig (gått av/spruckit) så den gungade/vippade där såsom du beskriver det = trafikfara.. Min pärla! Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.