|
|
|
|---|---|
|
Bmw kollade upp mina avgasvärden i dag och sa att co var för högt och att jag bör byta katalysator. Orginal skulle kosta mellan 9 o 10 tusen! Hittade en begagnad på skroten som gått 6300 mil. Problemet är bara att det inte är samma årsmodell. Jag har en 525i -93 och den andra är en 525i -94. Kan det vara något som skiljer eller är det samma på alla 525i E34? Båda är sedan, 5V. Den begagnade kostar bara 5300kr så det skulle underlätta ekonomiskt. Mvh Ulf | |
|
Det finns ju universalkatalysatorer nya för billigare peng än original, jag skulle aldrig ge 10 papp för en ny, inte heller ge 5300 för en begad, vad hämder om den rasar efter 6 månader? Hur fulländat ditt liv än kan verka, finns det alltid plats till en stor kall öl... /Stefan F |
|
| Här kan du hitta en ny för 4.900:- Länk | |
|
ulfbyl:Du har mail. --- Min BMW - Länk |
|
| Kollade de så att det ej var något fel lagrat i motorstyrningen? Hur höga och vilka värden var höga? | |
| Jag antar att de kollade detta. Vad de sa var att lambdan funkade perfekt och att motorn gick jättefint. Det enda jag vet är att co värdet var för högt, vet inte vilket co värde. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.