|
|
|
|---|---|
|
Är det någon som fått detta gjort på en E39? Har sett prisuppgifter på ca. 2500kr inkl byte av bälte. Tar dom då bort airbagen rent fysiskt eller kopplar dom bara ur den? Om dom tar bort den, kan då denna sparas för senare montering eller måste man då köpa en ny? ___ //Ulf | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Dom avaktiverar den och byter bälte vad jag förstått de tar inte bort den fyiskt , det får du göra själv efter avaktivering i såfall. Man sparar den och återmonterar är normalt förfarande. ///MVH Hasso Länk |
|
gör som jag (E34, men det bör vara samma procedur på e39), ta bort det FYSISKT själv. Jag plockade ut den och tryckte dit en 2,2OHM:s motstånd i kontakten. Skulle inte lita på att låta laddningen sitta kvar tillsammans med barnstol, glöm inte att lyfta av batteripolen innan bara... Räddningen inledd... Länk |
|
Mr Magic |
Har funderingar på att montera barnstolen bak emellan framstolarna, säkraste platsen men knölit om man är ensam med babyn... Plocka ur låter intressant. |
|
FD-ormen: Byggde du ditt motstånd själv eller hade BMW färdiga? Ska själv koppla ur airbag på en Chrysler och tänkte prova med ett motstånd på 2,2 Ohm som verkar vara industristandard. Men där finns det inga färdiga utan man får isåfall bygga nåt eget (som jag inte kan ett dugg om) eller är det standardkontakter mellan flera tillverkare? M V H Stephan Dagbok:Länk |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Du får mickla dit nått eget, du kan kanske klippa kablarna till kontakten som går till airbagen och använda en skarvhylsa eller sockerbit att sätta motståndet i och sedan sätta tillbaka den i kontakten i bilen exempelvis. eller köpa en kontakt på chrysler som du använder till bygget. ///MVH Hasso Länk |
|
Hasso: Tack. Ska se om jag hittar nåt motstånd på Elfa... M V H Stephan Dagbok:Länk |
|
|
Ulf: varför frågar du? dags igen ; ) Isåfall kan vi göra det tillsamans då jag oxå behöver få bort min airbag så Knodden slipper sitta där bak.. Hade varit nice om någon sätter ihop en grunka som vi andra kan kopiera. Johan S #4079 & B.M.W #4079A Chassinummer:DK41 411 www.bimmer.se Länk |
|
|
Jo, det är väl eventuellt något på gång...Behöver en bil til och man vill ju kunna köra lilleman i båda billarna. Jag vill utan tvekan ta bort airbagen helt för jag har inte lust att köra runt med en sprängladdning två decimeter bakom grabbens nacke oavsett om alla sladdar är klippta. ___ //Ulf |
|
|
Elfa hade alla möjliga, klipp INTE A-bag- kontakten!!! Det är rätt speciell kontakt, det går att öppna upp själva kontakthylsan och klämma dit ett motstånd, jag ska ta kort på mitt om jag kommer ihåg det imorgon.. Räddningen inledd... Länk |
|
|
Programmer: Är det Alpinan som vi diskuterade tidigare LR har du hittat något annat ? Mvh Jimmy |
|
|
Jemej: Det blir något annat...Det är bara att lägga till ett "A" till ditt innehav så stämmer det rätt bra ;) Verkar som moderatorerna är lite petiga för texten under mitt innehav försvann snabbare än kvickt trots att det handlade om BMW... ___ //Ulf |
|
|
Ultimata bilvalet Uffe, precis en sådan vi funderar på att köpa när vi vinner på lotto, men det blir nog inte med gubbalåda så vi lägger nog inte till nåt A säg till när airbagen skall bort så kommer jag.. Johan S #4079 & B.M.W #4079A Chassinummer:DK41 411 www.bimmer.se Länk |
|
|
Johan: Själv hade jag gärna haft en utan A men frugan har detta samt PDC som krav ;) Och ställs det inga andra krav när man kommer och vill köpa ny BMW så går A:et att leva med. Får den om en vecka och sen ska jag iväg några dagar på semester men efter det så står airbagen på listan. Jemej: Jag orkade inte heller vänta på Alpinan samt att vi nu har behov av två bilar och då känner man ju av Alpinans dyrare drift lite mer. ___ //Ulf |
|
|
Min användar profil ändrades oxå av någon anledning.. Man får tydligen inte ange färgen på bilen man har.. Nvh Jimmy |
|
| Hmm.. Såg att Johan (Autopower) tydligen fick ha med färgen på sina bilar, undrar varför ;-) | |
|
Det är flera som har med både S60 T5 och 9000cc... Själv skrev jag bara Touring på väg in men jag antar att man inte kvalificerar förrän man faktiskt äger bilen...;-) ___ //Ulf |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.