|
|
|
|---|---|
|
Någon vet till vilka årsmodeller av E39 denna fälg Länk fanns som tillval? Kan den ha funnits så sent som 2001? ___ //Ulf | |
|
Vågar inte svara definitivt men Hasso kör med sådana på sin 540 -01. // Mvh Andreas Min förra 528i Touring Länk |
|
| Finns ju att köpa nya. Så man borde ju kunnat välja dem så länge E39:an tillverkades. | |
|
Så vitt jag vet så fanns Style 5 som tillval på samtliga årsmodeller. Mvh, Kalle _______ E38:an: Länk |
|
|
tsaros: det är sant men dessa satt inte på när han köpte bilen. Kenta-76: stämmer ju iof och det mesta går ju att välja till om man är villig att betala. Anledningen att jag frågar att jag hittade en E39 med M-sportpaketet som hade just dessa fälgar. Normalt brukar bilar med detta paket ha M66 eller den nyare krysserker 42. Vissa finns även med radial 32. ___ //Ulf |
|
|
Enligt Schwacke fanns 17" Krysseker inte med från facelift och senare, så svaret är då, nej inte till modellår 2001, allra vackrast blir M-Paketade bilar när dom har denna fälg... Länk Inte vanlig i Tyskland, ännu mindre i Sverige, har aldrig sett någon Sv-såld, och kikar jag på kostnaden, kan jag i viss mån förstå det, 1000 euro, mer en style 42! Såg en UK-registrerad M-paketare i Häggvik för en månad sedan, med M-Parallell, aj aj aj vad snygg den var! Mvh Stephan |
|
|
Krysseker 42 Länk "Freude am Fahren" - BMWCCN #5553 |
|
|
bmwE9: på E39 så ser den ut så här Länk ___ //Ulf |
|
|
Är det någon som har en tillbehörskatalog från -01 eller senare? Det är möjligt att Style 5 inte gick att beställa som fabriksmonterad, men som tillbehör bör det ju ha gått? Mvh, Kalle _______ E38:an: Länk |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Mina satt originalmonterade på en 540T- 2000 årsmodell.. denna.Länk ///MVH Hasso Länk |
|
Stephan: Hade inte tacket nej till parallellekerfälgarna. Står överallt att dom inte ska passa till Touringen men jag har svårt att förstå varför med tanke på bredd och ET... ___ //Ulf |
|
andha45 |
Det finns en tysk sida som lagrar gamla broschyrer... tyvärr hittar jag inte länken just nu. Fick tipset på bmw-treff.de. www-sidor i original från 1995 - det är coolt |
|
Programmer; Det är väl på grund av att BMW inte levererade 18" hjul till E39 Touring, men det bevisar ju Alpina att det går alldeles utmärkt! Även 19" från fabrik. Mvh Stephan |
|
|
Programmer; De til E39 (inkl. Z3, E36, E46 og E38) heter på tysk Kreuzspeichen-Verbundrad II, Styling 42. De på mitt bilde heter ganske enkelt Kreuzspeiche 42 eller på norsk/svensk Krysseker 42 :) "Freude am Fahren" - BMWCCN #5553 |
|
|
bmwE9: Det är riktigt och "Verbudrad" bör väl kunna översättas med splitfälg och det var denna jag menade när jag skrev krysseker 42. Den vanliga krysseker 42 fanns som sagt ej till E39 utan enbart till E46 och Z3. Stephan: Du har säkert helt rätt och med all säkerhet är det svårare att hitta ett par paralelleker till bra pris än att få dom att passa på en touring...;-) ___ //Ulf |
|
|
Här Länk fanns i alla fall 1 fälg till salu...Bara att hitta 3 till. ___ //Ulf |
|
|
Programmer; Lite besvärligare än att bara hitta M-Parallell, dom måste vara från en E39:a, om uppborrning av centrumhålet skall undvikas, men dyrare än E39 M5 fälgar bör dom inte vara, jag betalade 10tkr för mina inklusive renovering av dom fyra som sitter på bilen, och då är dom från en E34:a precis som säg bör, priset är utan däck, på dom fyra som sitter på bilen, reservhjulet hade däck. Jag tror inte man behöver göra någon ombyggnad av sin Touring, har inte läst något att det skulle behövas göra något för att kunna montera 18" eller 19" på E39 Touring. Mvh Stephan |
|
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Det finns kopior som passar E39 som ser riktigt bra ut har sett dom bla i England. ///MVH Hasso Länk |
|
Då även i 19" Länk Mvh Stephan |
|
Länk snygg 540ia med dessa fälgar, dom gör sig bra på de flesta BMW. klar favoritfälg. ///MVH Hasso Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.