AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.034

M3 E46 cab, 2002. Vad kan den vara värd?

Hej,

bilen har gått 4500 mil och är importerad.

Utrustning:
Pdc
läder
regnsensor
xenon
navi 16*9
tel
cd vxl
hk ljud
smg låda
el stolar + minne
19´fälgar
bla.

Vad jag förstått det så är M3an rätt kall nu, blir den svårsåld i framtiden?

MVH
ca 350tkr vid privatköp av en i närmaste perfekt skött bil, annars ta i en själv, detta under förutsättning att den har vettig färg inne och ute, jag jämförde med dom som finns på bmw.de, där det finns några runt €40000, men då har dom garanti, då bör en privatköpt bil vara billigare.

Jag tror inte den blir svårsåld, det är en drömbil för många, och ju billigare den blir, desstå fler har råd med den.

Mvh Stephan
ok, tack.

Bilen är grå met med en brun/orange interiör. Tror det kallas zimit? Rätt speciell färgkombination.

MVH
li
1.959
liste
535i -89
Soki - tror jag vet vilken du menar. Snygg och ovanlig kombination iaf. Den kommer förstås att tappa en hel del i värde närmaste åren, det får du räkna med. Och som Stephan säger så blir den mer lättsåld när den kommer ner i pris.
Liste:

Den finns långt söder ut. =)
Jag har dock för mig att den funnits ett tag för försäljning. Är ej säker men det fanns en likadan bil utan bilder interiört dock som legat ett bra tag. Kan detta vara samma?

Den är iaf. något övervärderad.

MVH
li
1.959
liste
535i -89
Soki - Långt söderut låter bekant och jag har också för mig att den varit ute ett tag, så det är nog samma bil. :) Isåfall är priset för högt, som du säger. Kan väl vara värd att kolla upp och se vilket pris man kan få ner den till, för om den är i det skick den bör vara så är det en fantastisk vagn! :)

Lycka till!
hm.. vi får se om man kan justera priset lite först. =)

MVH
En fråga bara.....

Vad menar ni med "ner i pris".......?
E-36 M3 har ju säkert varit en "drömbil" för många
och kostar i princip ingenting att köpa men ändå verkar dom
ju vara så fruktansvärt svårsålda.

När dom är nere i den prisklassen som många säkert har råd med så kommer nog många backa pga av höga ägandekostnader.
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Priserna går ner och föräkringspremierna går upp. Tror dock att en bil som denna blir mer lättsåld när priserna börjar ligga kring 220'-260'.

___
//Ulf
En M3 E36 i superskick med rätt utrustning och färg till ett vettigt pris, har jag mycket svårt att tro, att den är svårsåld, säg en Estorilblå 6växlad 97:a med 8-12000mil, som inget behöver göras på för 110-125tkr, den går nog att sälja flera gånger om, utan problem, men ju äldre bilar blir, destå fler får underlig historik, konstiga lagningar osv.., kommer i håg den 730i V8 5vxl-93, jag tittade på runt årskiftet, den hade jag inte velat ha även om jag hade fått 10tkr för att ta emot den, och då var den bara halvrisig, tänk en helrisig M3 E36, vad ska man med den till? Alltså ingen vill köpa den.

Mvh Stephan
Brun-orange? Är det en gammal avdankad klädsel från 70-talet? ;)

Har inte sett någon sådan, kan iof mycket väl vara snyggt. Nu blev jag nyfiken, har du nån bild?
Går nog att bli förälskad i färgen, men först måste man vänja sig..

Länk

Mvh Stephan
Snyggaste inredningsfärgen!
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
Håller med ang inredningen!
Den färgen tillsammans med sportstolar ser grymt läckert ut!
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

När jag surfat efter E39T så har jag sett ett antal carbonsvarta med zimt-läderklädsel. På vissa bilder så ser den grymt läcker ut medan det på vissa bilder ser ut som en orange galonklädsel från -73.

___
//Ulf
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.