AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.362

PDC problem...

ri
40
rille.r
740ia-97 step,tv/nav
Hej.
Jag har problem med min PDC, om jag starter min PDC så tjuter det konstant från högtalaren bak, om jag tänder ljuset så tjuter det från högtalaren fram. Kollade och mätte givarna idag, alla har samma värde. Har sökt inlägg men hittade inget som passar in på mitt problem. Det känns som om det skulle vara någon form av jord problem. Problemet med att det har tjutit konstant från högtalaren fram när ljuset varit på har jag haft länge men inte brytt mig om då det fungerat utmärkt med ljuset avstängt, men nu kan jag inte använda PDC alls, snälla, någon som kan något om detta problem.
Tack på förhand Rille.
zi
230
zigge
740iA -96
En sak jag har lärt mig som ägare av en E38, är att man inte kan felsöka elfel där man tror problemet ligger. Jag hade dom mest bisarra problem med radio och tv/navi som lade av, tv som blev vit, vänster halvljus slocknade ibland, blinkers som inte slutade blinka, samt ett par andra skummiteter. Problemen kom och gick, och jag letade som tokig.

Allt berodde på...vatten i vänster bakljus! Kontakten där kablarna gick in i bakljuset var helt ihopärjad. Sprucken skarv i glaset hade gjort så att vatten läckt in. Jag hade till och med korrosion inuti vissa glödlampor i bakluset! Efter byte av bakljusen i vintras fungerar allt som det skall.

Så bara för säkerhets skull, kolla upp kontakterna där bak....

///Mats
ri
40
rille.r
740ia-97 step,tv/nav
Tack för svaret, tyvärr löser det inte mitt problem då jag bytt till nya bakljus, så ingen korrosion där...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.