AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.324

Bytte ratt og overføre slepring og airbag - E39

Ly
5
Lysholm
BMW 520IA - 97
Hei!

Jeg har en 97 modell E39 hvor jeg skal bytte rattet. Mitt nåværende ratt er standard 4 ekers skumgummi ratt uten multifunksjon og jeg skal bytte til 4 ekers skinnratt.
Spørsmål 1:
Jeg har lest og lest på forumet, men det eneste jeg finner er hvordan man bytter rattet, men ikke hvordan man overfører eksisterende airbag og slepring til det nye rattet.
Er det noen som har linker eller bilder som viser hvordan dette gjøres? Noe spesielt man må være oppmerksom på?
Spørsmål 2:
Kan et standard 4 ekers ratt fra E38 brukes på E39 dersom det er fra samme årstall. Begge f.eks 1997. Disse ser helt like ut, men hvordan er det med festene til airbag? Går disse om hverandre? Har noen bilder av standard 4 ekers ratt til E39 uten airbag og slepring som de kan sende/legge ut? Trenger bilde både av front og bakside hvor airbag og slepring er fjernet.

Vil gjerne har rask tilbakemelding.

Vennlig hilsen

Espen Lysholm
cane
Vet inte om E38->E39 ratt passar, men vad gäller släpringen med fler ledare (till mutiratt) så är den enkel att byta, och verkar vara ganska "universal". Jag satte en multiratts släpring från en E39 på min M3 E36 utan problem när jag byggde in rattväxling till SMG lådan i den.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.