|
|
|
|---|---|
Mr_Knight |
Har kanske sökt som en kratta men hittade inget om detta.. Har ett skumt fel å min 318is. När den kommer ner på lägre varv (under 800rpm) så går den bara på tre burkar. Körde även långkörning och när jag växlade ner till fyran blev det samma sak, bluddra som fasen.. Vad kan detta vara? //Martin |
|
Ta reda på vilken cylinder det är och börja sedan felisolera med att byta stift, tändspolar och kablar. På en av mina E36 dog tändspolen och det gav liknande symptom. Carl |
|
Mr_Knight |
har redan bytt samtliga tändstift och tändkablar.. är iofs OKs tändkablar, kan det va en orsak? vad går en tändspole på om det är en sån jag behöver..? //Martin |
|
Testa att byta spolar mellan den "döda" cylindern och en som funkar. Då märker Du om det är spolen. Har för mig den kostade 800 SEK (-99) men kommer inte ihåg... Carl |
|
Mr_Knight |
problemet är ju bara det att felet uppstår så sporadiskt... måste komma på vilken cylinder som bangar först.. kan vara bra ett par tre dar, sen kommer det bara sådär... //Martin |
| hmm jag såg en cylinder som låg i diket i går kväll.. var det din??? | |
|
Hur kan man ta reda på vilken cylinder som det är fel på? Har ett liknande problem, min 316 går bara på 3 cylindrar vid högre varv.. Tacksam för hjälp MVH |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.