|
|
|
|---|---|
|
Hej Jag och min fru är nu på G att köpa en nyare bil. Givetvis fortsätter vi med BMW och just e39 modellen då vi är mycket nöjda med denna. Vi har fastnat för en 525 01 med m-paket eller m-optik som en del skriver, sv-såld, ca 7000 mil, 1 ägare, xenon, faceliften, sportmocka, komfortpaket. Vad anser ni, är vi galna som går från e39 till e39, är det lika-lika? | |
|
Grattis, jag kommer göra precis samma sak :) // Mvh Andreas Min förra 528i Touring Länk |
|
|
Nej:-) (inte galna) /Udo Dirkelsniff Länk |
|
|
Här kommer min alldeles egna tolkning av detta med nyare(efter -00) E39:or och dem från -96(tja,första årsmodellen brukar ju inte vara bra egentligen)--98. Min känsla är att E39:or efter ca -00 har mer fel i elektroniken än de tidiga..+ att dessa rostar en smula mera också(enl. div tester). Vet inte om jag är helt ute och cyklar ,men det är vad jag får i "vibbväg" när jag läser en del trådar och tester iaf...Kan ha helt fel, men JAG kan känna en viss kvalitetsförsämring!! på senare årsmodeller av E39.an. Detta är mest tyckande från min sida och jag har inga "bevis" för att det förhåller sig så.. Synpunkter på motsatsen mottages härmed :) Mvh Janne. |
|
andha45 |
Wallace, det är nog ett bra val men 525 är märkbart slöare än 528! Kan vara bra att veta. Sisådär 0-100 8,5 istf 7,5 i tester och märkbart sämre vrid... delvis beroende på att bilen är tyngre med mer säkerhetsutrustning. |
|
andha45: jag har också märkte prestanda skillnaden. Min pappa byte upp sig från 528iT till 525 iAT. Jag trodde att aut.lådan var boven, men efter koll hittades inga fel på lådan. Den nya bilen är alltså märkbart slöare trots i praktiken samma motor. Micke K. Länk |
|
|
Har redan konstaterat att 528án är piggare och det känns faktiskt. Trots detta känner vi att 525 känns rimlig på många sätt. Vi kör ganska mycket bil....om jag vill åka fort tar jag ju Volvon ;-) lev. datum är satt till nästa Torsdag, lite sugen är man allt. |
|
andha45 |
Personligen tycker jag att 525i manuell sedan är en mycket balanserad och trevlig bil, medan motorn har ett klart tyngre jobb med automat och då framför allt i kombin. Om det är en manuell sedan får du köpa bilen =) Lycka till! |
| Skönt att höra, det är en sedan/manuell (med M-knopp...RESPEKT!) | |
|
b97_knl: Det är knappas "i princip samma motor" i 525 och 528... 525: Hubraum 2494 ccm PS - UMin 192 PS - 6000/Min Nm - UMin 245 Nm - 3500/Min 528: Hubraum 2793 ccm PS - UMin 193 PS - 5500/Min Nm - UMin 280 Nm - 3500/Min däremot så är det större likheter mellan 523 och 525... 523: Hubraum 2494 ccm PS - UMin 170 PS - 5500/Min Nm - UMin 245 Nm - 3500/Min ___ //Ulf |
|
| Och jag får överta den sura 528´n... Hehe... | |
|
Det var väl 530 som ersatte 528 efter 01, och 525 ersatte 523. BMW CS #5206 |
|
|
Wallace: Kör en 525:a 01:a dock utan m-paketet och kan säga att jag e väldigt nöjd med bilen :) Hade problem med vibrationer i ratten ett ganska bra tag men det löste sig till slut! Annars har allt funkat klockrent tack o lov..Motorn är lagom stark och ekonomisk.... Min vackra Länk Mvh Dragolito |
|
|
Hallå! Då var det klart! Känns helt rätt, e39 är verkligen en fin bil. Blir till att ta en tur genom landet på Fredag då släktingar ska hälsas på. Och svar ja! Super-dan får ta över den inte sunkiga men fräscha 528án, för dem pengarna är just den bilen oslagbar. Ska snart in till BRL för montering av skön multimedia för barnen, dvs. DVD spelare i taket. Har hittat en 9 skärm som jag tror blir bra. Har dock lite problem med att hitta några snygga "barn-klädselskydd" och då menar jag snygga....elefanter, nalle puh, kalle, musse, rosa, gult, grönt är INTE snyggt. De svarta som sitter i 528án finns inte längre att hitta och de ska givetvis följa med bilen. Mvh Johan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.