|
|
|
|---|---|
|
Tagen i bruk 98.12.01 dvs 6 dagar efter tillverkning, Demobil? (Historiken är ej bekräftad ännu). Import -02 med drygt 8000 mil på mätaren, dryga 12.000Mil nu, servad en gång i Finland sedan dess, Manuell låda, rost bakom gummigenomförningen mellan lucka och kaross (inte ytrost utan det är rejält frasigt), repor och småskavanker på samtliga karosspaneler, dags för inspektion inkl tillägg, dags för bromsbyte + lite småfix. Hyggligt fräsh invändigt, läcker motorolja och servoolja. Nödvändig service och reparationer beräknas till ca 25.000:- inom dom närmaste 200 milen. Det positiva är att bilen är väldigt väl utrustad dock utan navi. Vad ska denna kosta enligt panelen? // Mvh Andreas Min förra 528i Touring Länk | |
|
Missade såklart att nämna att det är dags för nya stift i den med. // Mvh Andreas Min förra 528i Touring Länk |
|
|
Fabriksbil? Har den utrustningskod 915, fabriksvax utgår? Båda mina var fabriksbilar, under det första halvåret, varav de ena i Dingolfing, uttagen 6 dagar efter tillverkning. Positivt, modellår 1999 med M62TU motorn och DSC, negativt skicket, jag hade inte velat betala mer än 70tkr för den, är kopplingen bytt?, annars räkna med byte inom 3-4000mil. För €11900 får du en -99:a från en Tysk BMWhandlare med 13200mil, 1äg, dock saknas metallic, navi och läder, finns även en 10/96:a med navi för €8750. Mvh Stephan |
|
|
Stephan: Ja den har 915 som tillval. // Mvh Andreas Min förra 528i Touring Länk |
|
|
Intressant att bilpriser.se värderar bilen till 110-122k om bilen är i fullgott skick :) // Mvh Andreas Min förra 528i Touring Länk |
|
|
Jag la precis ett bud på den, lite synd den kommer kosta ytterligare 35-40k att få fräsh igen. Bilder kommer strax. // Mvh Andreas Min förra 528i Touring Länk |
|
| Den känns väldigt svårvärderad, då jag får för mig att skicket är tämligen dåligt. Förhoppningsvis underlättar bilderna. | |
|
Den är minst sagt brukad och inte omhändertagen, Länk // Mvh Andreas Min förra 528i Touring Länk |
|
|
Jag står över denna bilen med, ägaren vill ha ut på tok för mycket pengar med tanke på skicket och servicebehovet. // Mvh Andreas Min förra 528i Touring Länk |
|
| Får man fråga hur mycket han vill ha? Den såg bättre ut än jag först trodde, men den har en bra bit kvar, om man säger så. | |
|
139.000:- som den står, dvs med vibrationer i 100km/h, inspektionlampan lyser, bromsarna mer än slut fram, rosten in i karossen, däcken bak slut, läckage överallt osv :) // Mvh Andreas Min förra 528i Touring Länk |
|
|
Missade, killen som äger bilen är väldigt sympatisk, han är dock inte helt realistisk i sin prissättning. // Mvh Andreas Min förra 528i Touring Länk |
|
|
Inte värd några 139' och jag gissar att ditt bud bör har varit kring 100' eller lite under. Du säger att den rullat 12' mil. På en av bilderna sitter ett klistermärke på den ena filterhållare och där står siffrorna 142.000...Antar att det inte är km... Min 540 som jag sålde förra året hade rullat nästan 15' och jämfört med denna så såg min i så fall ut som en 4000-milare. ___ //Ulf |
|
|
tsaros; Det var rejält dyrt, har du kikat på vagnarna hos bmw.de? Mvh Stephan |
|
|
Ulf: den lappen anger när stiften ska bytas nästa gång. Du ligger väldigt nära sanningen på vad jag bjöd :) Glömde nämna att det är något vajsing med värmepaketet med eftersom han själv säger att det dröjer 30 minuter innan det kommer någon värme in i kupén. // Mvh Andreas Min förra 528i Touring Länk |
|
|
Stephan: jag letar mer eller mindre dygnet runt tycker jag :) // Mvh Andreas Min förra 528i Touring Länk |
|
|
Här är 10/96:an jag nämnde, Länk Och här den Tyska 99:an.. Länk Någon av dom kanske kan vara något? Eller vill du köpa i Sverige? Mvh Stephan |
|
|
Jag köper där bilen finns :) Ursprungligen så siktade jag på något från 00 och uppåt, anledningen till att jag kikade på denna var att den fanns i Malmö och att den hade mycket utrustning. Det är inte lätt att hitta saker när man vet vad man vill ha :) Tack för tipsen Stephan. // Mvh Andreas Min förra 528i Touring Länk |
|
Ulke |
Fan vad glad man blir när man ser dina bilder...på minst 2 sätt. 1. Du är verkligen seriös och noggrann, det gillar jag.... 2. Jag kommer verkligen njuta nu när jag går under och kollar mina oljepumsskruvar, för jämfört med den så ser min -95 ut som att den precis lämnat fabriken :o) mvh Ulke Hoppas du hittar din fräscha 540, lycka till!!! |
|
Tack Ulke, jag hittade faktiskt en till slut, ska ner och hämta den hos bmw i tyskland på fredag :) Jag räknar med att det lönar sig att vara noga när man letar bil, men vi får väl se när jag hämtar bilen på fredag:) // Mvh Andreas Min förra 528i Touring Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.