|
|
|
|---|---|
|
Hej bilen stog ute i regnet hela natten på jobet och nu när jag åkte hem så gick det ruskigt dåligt. Den hoppade inte eller ryckte på nåt sätt heller utan totalt orkeslös kändes det som.. den startade fint men var hur svag som helst tycker jag nån som har en ide? lite regn skall den väl tåla sen är det ju det att den går i vanliga fall rätt bra då den är kall men då den är genomvarm så går den också väldigt dåligt .. har försökt kolla om det är nåt överslag mellan spolarna genom att plocka bort kåpan men kan ej se om det är några gnistor.. tappar sanrt modet på bilskrället Kom gärna med förslag | |
|
Jag skulle gissa på att det är vevaxelgivaren (vid insuget) som är dålig. Vi bytte på våran nu i veckan och den hade samma symptom som du skriver, typ helt orkeslös och svårstartad. Enligt min mekaniker så hade han bytt vevaxelgivare på ungefär 20st bilar de senaste 2-3 veckorna både på jobbet och hemma. Och det var BMW bilar från olika modeller och årgångar. Så mitt tips är att kolla upp den, kostar ca700:- på BMW. Men ring och fråga på BMW och se vad de säger. Finns även en del att läsa här på forumet om vevaxelgivare, kamaxelgivare så prova att söka på det. Ha det gött å kör gött!! |
|
| Tack för ett snabbt svar då skall jag ta och kolla upp det så snabbt jag kan | |
| Bakom batteriet finns en lucka till styrenheten och det är inte helt ovanligt att det rinner in vatten där | |
| Ok men batteriet sitter bak på e36.. men nu har den stått i garaget hela dagen så jag får väl se hur den går nu då jag skall iväg på nattskiftet.... men att det är nått fel på nån givare är nog ycket möjligt tycker att hela karaktären på bilen tomgång och allt är så olikt .. hsr bytt kat och en hel del saker så att den är ju inte tät på nått sätt | |
|
nä jag tänkte på den 318 som min mamma hade där fans batteriet i motorrumet luckan jag tänkte på fanns på höger sidan i bliens riktning |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.