|
|
|
|---|---|
|
Tja.. Köpt en ny fin BMW nu och dumpat loket (735:a).. närmare bestämt en BMW M5 90, svensksåld gått 14 000mil. Jag bor i ängelholm, fyller snart 22 år. haft körkort sedan 2001-10-03 jag har full bonus på folksam (gjorde en deal med dom).. och nu så ska dom ha 24000 kr per år för den.. Någon som vill hjälpa mig? min förra bil var folksam billigast på (den var importerad). /Jimmy | |
| För min del var Länsförsäkringar klart förmånligast.Min årspremie ligger på 12018 för helförsäkring/1500 mil och skulle på vissa andra bolag hamna på över 20k.Jag är (snart)24 år,har full bonus och bor i radhus med garage i GBG.Så ett tips är att kolla med dem. | |
|
Hur lyckas man göra en "deal" så man får full bonus? Fast å andra sidan kan man fråga sig vad full bonus innebär om du betalar 24k per år för en försäkring.. |
|
|
Det ni sak veta är att det går att pruta REJÄLT! Jag har Salus Ansvar nu.. Dom ville ha 19000 först sen ringde jag igen och sa att jag hade fått ett bättre pris på ett annat bolag.. då sänkte dom priset till 15000 med självriskredusering /Jimmy vvv.aspwebb.com |
|
| Tro fan att försäkringen är dyr! Undrar hur många M5:or som verkligen BLIR stulna. Eller om folk "råkar" få bilen stulen när den inte blir såld. | |
ossism |
det hamdlar om att förhandla. försäkringsbolagen vill ha dej som kund, därför har du ett trumfkort. jag har en 328i och betalar 3880kr/hel år/helförsäkring. jag har alldrig hört att någon betalar mindre än 10k för en 328, oavsett ålder. så mitt tips är: FÖRHANDLA! touring ska d va! |
|
Som jag skrev i ett tidigare inlägg så har Zurich/småsam en bra försäkring. Du kommer ner till 2900/3900 kr om året för helförsäkring oavsett bilmodell och hur långt du kör. Nackdelen är att den endast är till för företag. Ett företag kostar 800 kr att registrera. Förutom detta tillkommer en medlemsavgift till småsam för 800 kr/år. Dvs första året kommer försäkringen kosta 5500 kr om du bor i sthlm/malmö/göteborg i annat fall 4500kr. Dessutom kostar det 4000 kr i självrisk när du behöver nyttja försäkringen. Har du idag en försäkring för 24000 kr kan du alltså uttnyttja försäkringen 4 ggr per år och du tjänar fortfarande på den. |
|
| Har redan ett företag men bilen står på mig.. dom bryr sig inte??? | |
|
Jag måste få skryta lite om min försäkring. 31år Bor i stockholm (Bromma) fria mil, vilt försäkring, hyr bil, BMW M5 Touring 92 270:- mån. Känner ingen på bolaget. Tyvärr går det inte att täckna en sådan försäkring i dag. M5 TOURING DEN SNABBA HUNDBILEN |
|
|
Nej ägaren för företaget får även ha sin privata bil försäkrad. Kika på www.smasam.se så finner du mer info eller kontakta Zurich då det är dem som står bakom försäkringen. |
|
| Preben: 92 270:-/mån utgör en årspremie på 1 107 240:-!!! Inte så förmånligt... ;-) Vad heter bolaget? | |
| Obs! Han menar nog årsmodell -92, 270kr premie. | |
|
Har nu hittat en bra försäkring genom SmåSam som ger mig en premie på 2900:- per år för helförsäkring.. Självrisken är dock 4000 kr.. Man måste vara småföretagare och medlem i SmåSam /Jimmy vvv.aspwebb.com |
|
|
stog redan såg jag :) Oupss.. /Jimmy vvv.aspwebb.com |
|
|
Jag har försökt att förhandla men det blev tvär stopp. Fanns ingenting som kunde få if att sänka premien som nu ligger på 14k/år... who dares wins... |
|
| Tror inte riktigt på det där att det går att "förhandla" med försäkringsbolagen. Oftast så har personerna som registrerar försäkringarna / kundtjänst ingen befogenhet att sänka en premie utan vidare. De personer som säger sig ha förhandlat till sig en bra premie har nog påpekat att bilen står i eget garage, garaget är larmat mm. Eller så har dom helt enkelt flyttat över övriga försäkringar till bolaget och därigenom fått rabatter. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.