|
|
|
|---|---|
|
blev klar med min skapelse nu ikväll! yeah! allt verkar funka som de ska också, har dock inte tagit ut den å kört nå hårt med den än... :) bilder å filmer kommer inom kort så här ser listan på delar ut: * t04 turbo garrett * hemmasvetsat grenrör * BMW 745 turbo wastegate modifierat för högre laddtryck * 25 mm dump (får se om den räcker) * S**b 9000 intercooler (nya modellen) * S**b 9-3 oljekylare * 2 st röda spridare från 9-3:an på en varsin tryckvakt, en som slår till vid 0,2 och en vid 0,4 (flödar runt 250 cc/min torr jag?) * 3" downpipe påkopplat på orginalsystemet, men sista burken är borttagen och är ersatt av raka rör * tryckrör av avgasböjjar' * turbotryck och oljetemp mätare från autogauge inne i bilen laddar för tillfället max 0,5- 0,4. Oljan tog jag från oljetryckskontakten och satte ett T-kors på den, satte även 2 st till T-kors på där för att kunna koppla in givare för oljetryck och oljetemp. Oljereturren blev 22 mm ner i överkant på tråget. Satte borren i tråget medans de satt där å spolade ur sen med olja några gånger...hoppas att den tog bort de mesta, ska byta oljefilter och olja inom kort! Som sagt, byggbilder kommer i morgon ev. är d nått speciellt ni vill ha fotat så säg till snarast medan bilen fortfarnade står över smörjgropen i garaget! Ännu en BMW turbo ute på vägarna =) ///JOhan | |
| Låter skoj,,, alltid kul när det funkar som det ska:D | |
|
Har du kompsänkt den? ///Jesper -=Svenska E28/E12 Registret=- Besök gärna: Länk om du har en E28/E12 |
|
|
de stora sakerna jag gjort står med i mitt första inlägg... Detta gott folk är trots allt ett budget bygge så någon kompsänkning har de inte blivit tyvärr ///JOhan |
|
|
Ok! Ska bli spännande att se hur det går. Skulle vara trevligt om det gick bra utan kompsänkning. ///Jesper -=Svenska E28/E12 Registret=- Besök gärna: Länk om du har en E28/E12 |
|
|
får se om jag kasnke rentutav sänker laddtrycket en aning för att vara på den säkra sidan...men jag ska testa lite först och se hur de går. ///JOhan |
|
| brukar man inte testa på lågt ladd... och sedan höja:D...men men hoppas den håller. är sugen på bilder på installationen. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.