AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.300

535 e28 turbo KLAR!

JO
236
JOhan_e28
M528/35 -86
320 -85
blev klar med min skapelse nu ikväll! yeah! allt verkar funka som de ska också, har dock inte tagit ut den å kört nå hårt med den än... :) bilder å filmer kommer inom kort

så här ser listan på delar ut:

* t04 turbo garrett

* hemmasvetsat grenrör

* BMW 745 turbo wastegate modifierat för högre laddtryck

* 25 mm dump (får se om den räcker)

* S**b 9000 intercooler (nya modellen)

* S**b 9-3 oljekylare

* 2 st röda spridare från 9-3:an på en varsin tryckvakt, en som slår till vid 0,2 och en vid 0,4 (flödar runt 250 cc/min torr jag?)

* 3" downpipe påkopplat på orginalsystemet, men sista burken är borttagen och är ersatt av raka rör

* tryckrör av avgasböjjar'

* turbotryck och oljetemp mätare från autogauge inne i bilen

laddar för tillfället max 0,5- 0,4.
Oljan tog jag från oljetryckskontakten och satte ett T-kors på den, satte även 2 st till T-kors på där för att kunna koppla in givare för oljetryck och oljetemp. Oljereturren blev 22 mm ner i överkant på tråget. Satte borren i tråget medans de satt där å spolade ur sen med olja några gånger...hoppas att den tog bort de mesta, ska byta oljefilter och olja inom kort!

Som sagt, byggbilder kommer i morgon ev. är d nått speciellt ni vill ha fotat så säg till snarast medan bilen fortfarnade står över smörjgropen i garaget!

Ännu en BMW turbo ute på vägarna =)

///JOhan
Låter skoj,,, alltid kul när det funkar som det ska:D
Visa användare
4.266
J.Dredd
535dAT M-Sport e61
M535i e28 -86 BMW-Cup
Z4 Roadster 2.5 -03
Har du kompsänkt den?

///Jesper
-=Svenska E28/E12 Registret=-
Besök gärna: Länk om du har en E28/E12
JO
236
JOhan_e28
M528/35 -86
320 -85
de stora sakerna jag gjort står med i mitt första inlägg... Detta gott folk är trots allt ett budget bygge så någon kompsänkning har de inte blivit tyvärr

///JOhan
Visa användare
4.266
J.Dredd
535dAT M-Sport e61
M535i e28 -86 BMW-Cup
Z4 Roadster 2.5 -03
Ok! Ska bli spännande att se hur det går. Skulle vara trevligt om det gick bra utan kompsänkning.

///Jesper
-=Svenska E28/E12 Registret=-
Besök gärna: Länk om du har en E28/E12
JO
236
JOhan_e28
M528/35 -86
320 -85
får se om jag kasnke rentutav sänker laddtrycket en aning för att vara på den säkra sidan...men jag ska testa lite först och se hur de går.

///JOhan
brukar man inte testa på lågt ladd... och sedan höja:D...men men hoppas den håller. är sugen på bilder på installationen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.