AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.344

Min bil håller på att skaka sönder efter att jag satte på mina 18" fälgar, varför?

Visa användare
61
John540
540ia -93
Min bil håller på att skaka sönder efter att jag satte på mina 18" fälgar, vad kan det vara bussningarna? hjullagrena någon som vet? hjälp!!
Visa användare
61
John540
540ia -93
Vibrationer. När man är ute och provkör en E34 ska man vara mycket uppmärksam på vibrationer som uppkommer kring 90 km/h, vilket oftast orsakas av sliten drivlina. Kardanaxelns stödlager eller hardyskivan brukar vara boven i dramat,

om de är det som är felet vad kostar det att laga??

//john
Om du inte har "navringar" i centrumhålet på fälgarna så gissar jag att du har 74.1mm navhål på fälgen men 72.5mm på bilen.
Köp navringar från en däckverkstad för runt 250kr/4st så löser det nog sig. E34 har som sagt 72.5 och exempelvis E39 har 74.1
Ke
195
Kenta-76
528iA Touring -98
Kan vara obalans i hjulen. Eller om balansen är bra så kan de vara ojämna däck. Köpte en gång nya däck, bra balans i hjulen men ändå vibrerade det väldigt mycket. Det var fabrikationsfel på dem. Hittade en del av däcket där ytan var lite gropig, små små gropar. Hade väl legat nåt skit i fomen vid gjutning eller nåt.
Om det inte vibrerar nåt med andra hjul så är det nog inte nåt fel på bilen. Kontrollera hjulen ordentligt.
Visa användare
61
John540
540ia -93
tack bmw lelle ska kolla det imorgon!! :)
Visa användare
61
John540
540ia -93
det är 18" m5 fälgar som suttit på en e39 m5 som jag har
li
1.959
liste
535i -89
Det låter onekligen som att du behöver en uppsättning centreringsringar - vet du inte om du har det eller inte, så har du det troligen inte. :)

Kostar ett par hundringar för alla fyra.

Lycka till!
Visa användare
61
John540
540ia -93
tack för hjälpen hade ingen aning om det :P
Mi
122
Micke77
540i -95
Måste vara "navringarna" om inga sånna sitter på redan.

//Micke
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.