|
|
|
|---|---|
|
hej!! jaa vad tusan är det? jag menar bilen ( min alltså 750 ILA -88:a) är ju en automat så någon typ backspärr a´la Subarau behövs väl inte?? Zalmondorro | |
|
HDC = Hill Descent Control Bromsar hjulen individuellt och håller ner farten till max 7 - 8 km/h i branta utförslut utan att man rör bromspedalen. Är väl tänkt för de som kör off-road på riktigt. Sitter på X5an inte har väl du det på din 750 eller? |
|
|
Antar att du plockat ut en utrustningslista från BMW på din bil? Koden betyder egentligen diffspärr, men ersattes för några år sen (i samband med introduktionen av X5) med HDC, så sedan dess ser det ut som att en hel drös gamla bilar med diffspärr har terrängbilsanlag. Kort sagt: det är fel - du har diffspärr, inte HDC. :) |
|
|
Hej ! Ok tack tack då löste det en av mina andra frågor "har jag diffspärr eller inte" ??? Bra då vet jag också vilke olja jag ska ha i bakaxeln Zalmondorro |
|
|
ok jag har oxå det på min lista men jag har även 209 SPERRDIFFERENTIAL 25% 213 HILL DESCENT CONTROL (HDC) så det där är samma sak då om jag förrstår rätt? |
|
| Nej, det är jag som är ute och cyklar! Det var 213 de bytte beteckning på. Sorry! Gamla 213 är ASC och nya 213 är HDC. Ber om ursäkt. | |
|
Morgan_: Du fick den nya versionen på svenska av mig väl? Tänkte om den inte har kommit fram. //Schnitzer |
|
| jorå fått allt...hygglo :D | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.