|
|
|
|---|---|
|
Har bytt kamkedja och ska nolla motorn genom att kolla på svänghjulet genom det lilla hålet på växellådan. Men jag hittar ingen markering, hur ser den ut på S38:an?? Tacksam för oerhört snabbt svar så jag kan skruva ihop skiten :) | |
|
Sitter på remskivan fram, och inte på svänghjulet.. |
|
| Nä det verkar inte bättre för jag hittade ingen markering på svänghjulet, så jag fick montera dit min defekta kamkedjekåpa och nolla på det viset. | |
|
Ehhhh, du ska titta på bröst kåpan, där sitter en pigg som sticker ut. Och på REMSKIVAN fram så står det OT på själva hjulet. Man sätter den så de stämmer överens och sen ställer in kammarna exakt.. Busenkelt.. Man tittar inte på växellåda/svänghjul eller annat |
|
|
Jo jag vet hur man nollar på bröstkåpan, tänkte att det gick att nolla där bak på lådan då jag inte ville dra dit kåpan och hjulet i onödan pga att min avdragare är så usel, men jag drog som sagt dit bröstkåpan och nollade den vägen iaf och nu är allt bra =) Men sen så är det ju inte en pigg utan snarare en tunn stigande vägg som ligger vertikalt på bröstkåpan, iaf på dem bröstkåpor jag har liggandes. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.