|
|
|
|---|---|
|
min ljudämpare bak är slut och jag är intreserad av billig lösning. vet att många har simonsburkar på sina e34:or, men eftersom jag inte är sugen på att testa mig fram så hoppas jag på tips vilken universalburk jag ska köpa för att får ett skönt men ändå inte störande ljud: Länk tacksam för svar. Bilen: Länk | |
|
med risk att verka helt grön, hur många tum är det på originalavgassystemet till min bil? Bilen: Länk |
|
|
Köp "original" Bosal! 2200:- är inte så farligt. BMW original kostar närmare 5pix... /Anders BMW - Wir haben den Fuss am Gas, und die mode fest im griff...Volle Kraft Voraus!!! |
|
| kraftwerk> finns det nån websida med bosal i sverige? | |
|
Bytte till en simonsburk modell större på 518:en efter att den bakre burken sagt upp sig. Vet inte exakt vilken modell men den största platta varianten som micro hade. Tyckte att ljudet möjligen blev lite värre vid "högre" motorvägsfart. Men totalkostanden blev bra mycket lägre än 2200kr. Snarare kring 5-600 ink monterings grejer. |
|
|
Original är det inte Bosal till 525i M20, det är Eberspächer. En ny bakre ljuddämpare kostar 3500:- på BMW och jag kan säga att den håller LÄNGE. Min gamla höll i 24000 mil och 14 år =) Köp Original om du vill ha kvalité och en tyst bil. De har också Eberspächer på Länk /Per |
|
| Har en original i bra skick du kan få billigt | |
|
tack för svaren. jag är mer inne på Zlurc:s prisklass... finns roligare saker att lägga pengar på än en ljuddämpare anser jag. Så jag undrar fortfarande om någon kan ge mig ett förslag på simons universalburkar som passar, gärna från micros sortiment. Bilen: Länk |
|
| Dom håller inte länge ( dom billiga simons alltså ), köp original! Du får mitt för 500 | |
|
Hej! Har du dubbelt system helavägen? Kan bli lite knivit då. Simons har inga universalburkar med dubbla rör. Men de har ett Y-rör som går från 2x2 tum till 1x2,5 tum som går att få dit. Dock krävs helst svets till detta. Sen funkar det men vilket 2,5tums burk som helst. Ju större desto tystare. Mvh/ Viktor |
|
|
Länk har dämpare med dubba in och dubbla ut, även i rostfritt, samt både fullflödes och kammartyp Min bil Länk |
|
|
Kan intyga på att de billiga Simons dämparna inte håller så länge, höll kanske 1500-2000mil absolut MAX på min tidigare kadett GT, sen hade allt innehåll brännts bort //Simon |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.