|
|
|
|---|---|
| Vilka märken på dragkrokar passar till E39 Touring med M-paket och finns det bild på någon sådan installation? | |
|
Dom flesta delbara bör nog passa bara man byter listen ( no 4 & 5 på bilden) Länk Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Hej. Jag får inte dit mitt delbara drag efter montering av M-Kofångaren. Fattas ca 2cm innan jag kan klicka fast den. Endå så har jag ett orginaldrag "Oris" ifrån bmw. Kompisen har ett annat avtagbart drag på sin och på den så passar det. |
|
| Det är en annan dragkrok till E-39 om man har M-paketet. Jag köpte min på BMW, kostar ca 7000:- komplett med el och paneler. | |
| Har just monterat ett avtagbart Westfalia-drag på min 525:a med M-paket och det passar klockrent. (Vad jag har förstått så är det Westfalia som sitter orginal på E39:orna.) | |
| P.S. Det kostade 4500 inkl. elsats med kontrollbox. D.S. | |
|
BMW525M-Sport: japp, BMW säljer Westfalia. Är den kontrollboxen kopplad till ljusmodulen?(checkkontrollen kollar släpets lampor) ingick panelen mellan avgasrören? ingick krokhållaren som monteras i reservhjulsbaljan? är lite nyfiken på om det ändå kan vara värt ett par tusen extra för BMW's grejjer :o) ps. 7000 är vad det "normalt" kostar, jag betalade 5800:- :o) |
|
|
Tozzy: Kontrollboxen kopplas in på kablarna till bakljusen. Fördelen är att man slipper dra några kablar frammåt i bilen. Antar att checkkontrollen inte kan kolla släpets lampor men det har jag svårt att förstå hur det går till i alla fall.. Ett släp kan ju ha olika många positionsljus o.s.v. Hur vet check kontrollen vilka värden det ska vara?!? Panelen mellan avgasrören + täckluckan ingick inte. De köpte jag till för bortåt 1000:- på BMW. Krokhållaren följde inte med. Funkar den bra? Skulle vara kanon att se ett kort på hur den ser ut / var den sitter. Antar att man kan köpa den också lös från BMW?!? Är det verkligen en avtagbar krok som du köpt för 7000:- på BMW, inkl alla tillbehör? Jag hade fått intryck av att BMW tog mycket mer betalt... Håller med dig om att det knappt finns någon anledning att köpa krok någon annan stans i så fall. |
|
|
Ja, jag köpte min avtagbara krok till M5'an på BMW i Solna och allt jag nämnde ingick. Nu är det så att krok hållaren inte används i M5 eftersom M5 inte har någon reservhjulsbalja att tala om. Man lägger kroken i en formgjuten historia brevid Mobility kittet. Så är du intresserad så har jag en hållare över. Den skruvas fast brevid reservhjulet och själva kroken hålls fast av en redig klämma. Kanske kan ta en bild seent i natt (lilleman fyller år idag och då är det inte poppis att man kryper ner i garaget ;o) ) så länkar jag till den här sen.. |
|
|
Om den passar i min reservhjulsbalja är jag helt klart intresserad av den! Reservhjulet på min bil är 17x235x45 så det fyller ut baljan ganska bra. Kanon om du kan ta kort på hållaren + ev. skiss i monteringsanvisning så att jag kan bilda mig en uppfattning om det får plats på min bil eller inte. / Johan |
|
|
Den monteras i det bakre högra hörnet, brevid reservhjulet. scannade in från monteringsanvisningenm finns bland bilderna. Länk |
|
|
Tozzy: 1000-tack för bilderna! Jag är helt klart intresserad av att köpa hållaren av dig. Skicka ett mail till "bmw525m-sport@glocalnet.net" och tala om vad du vill ha för den så återkommer jag med adressuppgifter o.s.v. / Johan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.