|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Har börjat att lätt min lekbil nu. Har vägt bil före och efter lättning. innan lättning 1100 efter 1029 har lätta bilen med 71kg. Hade ca 10l i tanken inget reservhjul inga gummimattor i bak vid första vägningen pluss en brandsläckare. Hur mycket kan man lätta motorhuv och baklucka? vet någon vad man kan ta mer någon stans utan underedet? | |
|
Du kan kapa skuff och huv tills det är ett dallrigt stycke plåt, det gjorde jag på is-bilen, kapa dörrarna tills dom dallrar fint dom också. Lexan rutor, finns hur mycket som helst att kapa bort i fronten som väger bly, men det gillar nog inte bes dock :P |
|
|
Har lätta huv och skuff nu så den är 83kg lättare för tillfället. Vill att bilen ska gå att bes igen. Har titta på lexan men det tycker vist inte bes om. Ska sätta i en corsa sparco stol i morgon så då är det bara några få kilon kvar till 1ton. Har du något råd om vad som går att ta i fronten som bes inte kan se lr bryr sig om? Vart köper man lexan billigast? pris? ska man ha 1-2mm? |
|
|
1160kg fulltankad inkl. förare a´ 70-75kg. Än så länge är det "bara" golvmatta, baksäte, reservhjul, verktygslåda och bagagerumsinredning som är väck. Detta ska motsvara ca 70kg enligt vågen på SBP. Mer kommer, under nästa vinteravställning skrapar jag av asfaltmattorna m.m. Bilen har tacklucka som lär väga 10kg extra. ------ BMW CS #04839 Min bil: Länk |
|
| skrapade av asfaltmattorna på min, dom vägde 7kg om du undrar. | |
|
7kg är ändå 7kg, många bäckar små! ------ BMW CS #04839 Min bil: Länk |
|
|
Japp, Vet inte vad jag ska ta och lätta nu. Har du något råd? Gasa tills det rasar |
|
|
Här är några andra intressanta trådar i ämnet: Länk Länk ------ BMW CS #04839 Min bil: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.