|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
en gång BMW, alltid BMW |
om man hade gott om pengar och gick till bmw och bad dem att bygga en ny e34, skulle dem göra det och hur mycket skulle kosta? |
|
Då måste du nog ha gott med pengar, men dom skulle nog kunna göra en förhand till dig. Men idén är väldigt lockande. Jag hade hängt på och beställt :) Carpe Noxum |
|
|
Jag hade hängt på o beställt en jag med, helt klart! förutsatt att det hade vart med de nyare motorerna och fullproppade med all ny utrustning.. Min pärla! Länk |
|
|
Självklart kan man inte beställa en från fabrik. Däremot kan du naturligtvis be din lokala BMW-verkstad att plocka hem alla delar som behövs och montera ihop till en ny E34. Dock finns det väldigt få i världen som har en så stor kärlek till E34-modellen - det skulle kosta mer än du tror. Mycket mer. Någon som har tid och lust kan ju räkna ihop alla prylar från ETK och lägga på ungefärlig arbetskostnad... :) |
|
|
Alla köpta detaljer (70-80% av bilen) är nog slut hos underleverantörerna. /M Min bil: Länk |
|
| Om nu bmw skulle gå med på att göra en så skulle de nog kosta lika mycket som en ny M-bil,och vilken skulle man helst vilja ha? | |
|
Jag har redan frågat men fått nej av Individualfabriken i Garsching. Men vi får se i september vad det kostade att få nästan allt i nya delar. :) M V H Stephan Dagbok:Länk |
|
|
Det där är klart intressant.... Motorer finns (M60 från 81.650:- på pall), det vet jag. Likaså samtliga karosspaneler o chassiedelar. Var o kollade litet "på skoj" hos vår lokale BMW handlare här i staden o likaså i Örebro. Jag tror nog att det faktiskt ÄR möjligt att köpa på sig en NY E34 i delar... Du kan ju köpa: kabelstammar, kylpaket, klima, klangpaket, inredningar, belysning, bärjärn o stötfångarhöljen, grillar, lister, avgas, tank, konsoler, brädor, datorer, speglar, transmission, automater o manuella finns på hylla, kardaner likaså. ALLA gummidetaljer finns fortfarande att köpa...mm,mm. SÅ, varför inte? Nån som har "deg" över.. ;-) Min spec. skulle i så fall se ut så här: E34 540iA -95/96 sedan: *ALLT som gick att få ...inkl. tropicoolern o faxanläggningen *Automat (med edelholz-handtag) *Nappaskinn, utökat anthrazit (skrynkelskinnet i dörrarna) *M-chassie *17" M 3.8 fälgar Nürburgring *Anthrazit mockainnertak *Innerbel. paket största. *Rökarpaket *Största klangpaketet kassett, med 10-växlare (från E32) *Alarmanlage mit fernbedienung *ALL el o värme *Standheizung/luftung *Dubbla batterier *Tempomat *OBC (Code-sperre) *EML *ASC+T *EDC *PDC *Stora kliman med AUC *E39 M5 maskin... för att göra avsteg... ;-) *Differentialsperre 25% *Glaslucka, el *Sonnenkeil framruta *Dubbla rutor *Elstyrd ratt med värme *Servotronic *Aut. avbländning på samtliga speglar *Individual intarsia Edelholz *M5 2+2 säten (sportstolar med el o minne + svankar) *M5 tröskelskydd i bilens färg (std. 95 >) *M5 avgassystem *El-rollo + sidor *Elstyrt baksäte+nackstöd, med värme (gick att få som Individual) *Armstöd b+f *Originaltelefon med handsfree *Förvaringsnät på hö. sida fram (vid konsol) *Softclose, baklucka (gick att få!!) *Acculight *Utökad verktygssats inkl. putsduk. *Alla airbags (sportratt) *Wisch-Wasch anlage med värme i allt... *Vita körriktningsvisare runt om (fanns/finns som Hella original BMW) + säkert en hel del mer man kan hitta om man letar i ETK:n... Färgval: Inredning: Anthrazit nappa Volleder (utökat) Dekorlister: Edelholz Bubigna intarsia (Individual) Karossfärg: Cosmosschwarz metallic/pärlemor (EJ shadowline, EJ M-karosspaket. Vagnen skall vara en "sleeper" i tok-originalskick!) Visst vore det härligt att få beställa en dylik vagn, NY, o helt efter smak! Helt sjukt! Jaja, det är roligt att få drömma litet ibland... Själv är jag jätteglad över mina nya original kromstrutar (avgasutblås) jag monterat på min bil idag:-) De kostade 300:-. En lagom utgift :-) /Anders BMW - Wir haben den Fuss am Gas, und die mode fest im griff...Volle Kraft Voraus!!! |
|
|
Jag tar en också fast Brilliantröd med Vit inredning Min bil Länk |
|
|
Forry: Vad bra! Jag beställer en åt oss var i morgon ;-) Sedan är vi lyckligast i världen... Vi har gjort en "värre än STEPHAN" Men jag måste ge en eloge till STEPHAN, för han GÖR ju verkligen det alla borde göra. E34 Respekt! Vi bugar o bockar...Hade jag bara ekonomin, vore Du inte ensam, STEPHAN.. ;-) /Anders BMW - Wir haben den Fuss am Gas, und die mode fest im griff...Volle Kraft Voraus!!! |
|
|
Toppen, skall bli kul att köra Fabriksny E34 :-) Jaa..faktiskt om man hade gott om deg så skulle det vara en kul ide att förverkliga... Min bil Länk |
|
|
denna är väl så gott som ny. ;) Länk Bilen: Länk |
|
|
vad är det egentligen som gör E34:an så speciell? Bilen: Länk |
|
andha45 |
Kraftwerk, då har du ju redan lite delar till din nya e34... (och sparar 300 spänn). Idén kanon - men proportionerna blir ju lite konstiga. Om det finns en beg. 540 specad som ovan med 500 mil kanske den är värd 250 000 En ny kostar kanske 3-3,5 miljoner ihopmonterad och klar. En risig 30 000, en mkt fin 70 000... |
|
Jag antar att Stephans Alpina B10 BiTurbo -91 kommer att vara som ny om inte finare när det är klar i September kika in i hans mycket läs och sevärda dagbok. |
|
|
Kraftwerk: Tack! :D Vore som sagt kul att få hem en nyproducerad E34 kaross från BMW AG's band. Undrar om inte personalen på bandet skulle undra om det va nåt annat i fikakaffet :DD Bayern münchen: Den kommer med största sannolikhet se lika fin ut som när den första ägaren hämtade ut den. Skulle va kul att se hans min vad det blev av hans gamla klenod... M V H Stephan Dagbok:Länk |
|
andha45 |
Intressant, inte ens xenonljusen får vara kvar... ambitiöst! 1 ägaren kommer bli avundsjuk precis som vi andra... |
|
STEPHAN: vi följer dina äventyr med spänning. marcusss: jag skulle säga: det tidlösa designen. Jag KAN fortfarande INTE hitta en bil som får mig att bli kär, som jag blev för 3 årsen. (Nu pratar vi pratar mitt budget alltså, hehe) Micke K. Länk |
|
|
Japp skulle säga detsamma: den tidlösa designen men jag tycker även att det är viktigt med kjol/spoilerpaket på e34:an Jag halkade in på stephans dagbok och jag tycker att alla som läser detta oxå borde läsa igenom den man blir tårögd... den där 518 maskinen som gått 33 mil borde få sig en gammal gubbe till ägare som själv stått vid det där bandet som den skapats ifrån... läste om en VW bubbla i bilsport för nåra år sen nån fanatisk svensk snubbe som totalrenoverat en gamal skorv och smällt dit VW's all dåvarande lyx... så hade han då tydligen vart nere ensväng i tyskland med den. Då hade äldre män som själva stått vid produktions bandet kommit fram med tårarna längs kinderna, och smekt bilen som ett litet barn.. väldigt gripande o läsa faktiskt Min pärla! Länk |
|
|
Jag har också funderat på om BMW skulle kunna tillverka en E34 på beställning...! Tidernas bästa kaross...design, kvalitet, allt..! Min Bil - Länk |
|
| Ingen som har köpt eller lagt bud på denna 518? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.