|
|
|
|---|---|
|
Ska lacka mina m3 kjolar nu och skulle behöva färgkoden. Bilen är diamantsvart -93. Har hört att det finns 3 olika nyanser av denna. Kollade i motorrummet idag å där stod de BMW-Diamantschwarz met. Under de till vänster stod de 181/ å länges bort till höger stod de 2 121 483. Är nån av dessa num färgkoden eller??? | |
| 181 är färgkoden | |
|
181/9 ska de vara. Är du säker på detta? Är de inte någon som lackat något till sin bil här?? |
|
Niclas.S |
Nja, men jag har köpt sprayburkfärg med koden 181-9, Men nu när jag ska lacka om hela bilen så köpte jag bara 181, sen fick killarna på mekonomen välja nyans. Vad jag vet så ska det finnas totalt 7 eller 9 nyanser. Men just för din modell kanske det endast finns 3? OO=00=OO |
|
har faktiskt inte en aning. bara ngt jag hört. Vad får man ge för en sådan sprayburk?? |
|
| japsmacke: Jag var o köpte en calyprorotmet inkl klarlack häromdan på Bmw o den kostade 135:- inkl moms. Tog slut ganska snabbt tyvärr eftersom den är väldigt liten. | |
|
Var idag på en lackfirma och köpte färg till min (Orientblau metallic). Fanns tydligen 6-7 olika nyanser så killen var ut med färgprover och jämförde. Att köpa hos en färgaffär (i det här fallet färgproffsen i Västerås) verkar vara bästa affären. Har köpt hos dem förut med perfekt färgmatchning och endast 140 pesetas för en stor burk sprayfärg. __ BMW - When you need power and comfort. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.