|
|
|
|---|---|
|
Servus! Ny bil på gång, äntligen lutar det åt att jag kommer att äga en BMW på fyra hjul också! Nyfiken på forumets åsikter om bilekonomi (there´s a contradiction in terms!). Jag funderar på att köpa en snål bil, kommer nog att köra runt 4000 mil om året. Tankarna lutar åt 320d från runt -99 till -02, antagligen då touring eftersom jag har en känsla av att en sån håller värdet lite bättre om jag ska ha diesel. Hur resonerar man kring vart man siktar in sig i prisklasserna? Alternativ 1 är att köpa en billig långmilare (antagligen isf i tyskland, då det kanske inte spelar så stor roll med svensksåld/import-frågeställningen när bilen inte är så mkt värd längre om fem år) som man kör slut på och sen inte räknar med mer än att i princip slänga efter nån som vill ha den om fem år när jag kört ca 20000 mil med den. Alternativ 2 blir att sikta lite högre i pris, närmre 180000 och få en som gått 6-8000 mil, men problemet är att när jag sen kört mina 20000 mil så har bilen trots allt gått närmre 30'... Min fråga är nog egentligen i vilken prisklass det minsta värderaset kontra reparationer/driftskostnader finns att finna? Finns antagligen lika många åsikter som användare på forumet, men intressant att se andras resonemang kring bilekonomi. Tack för ordet. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.