|
|
|
|---|---|
|
Har en 525-94 20.000mil, som för en månad sedan börja smått gnissla när kopplingen trycks in(som om det vore lite sand och lite fett på nåt sätt mellan skivorna) och ljudet försvinner sedan när ja släpper ut den igen. Men nu sista veckan har den istället börja tjuta lite när kopplingen e utsläppt och sen värre när den e intryckt?? Och som sist igår körde jag den en vända och när ja kom hem och stängde av motorn efter sådär tio minuter satt jag på den igen och skulle lägga i ettans växel men det gick inte att få in någon växel och när ja starta med ettan i(och kopplingen intryckt) så hoppade bilen fram som om ja ej tryckt ner kopplingen, OBS har ej kört hårt med bilen eller något sådant liknande. växellådan har annars aldrig krånglat den har alltid växlat mjukt och fint så snälla jätte tacksam om någon kunde stå till hjälp med detta problem!!! Kan det vara lamellerna som e slut eller hela kopplingen paj...??? Tack på förhand. | |
|
Är även intresserad av vad prislappen landar på ungefär för en reparation av detta slags fel?? Och om det finns nån schysst verkstad i stockholms området som kan fixa det till en hyfsad summa?? |
|
|
Ja brände min koppling o fick byta hela kopplingssatsen, gick på 6000:- med jobb och material på BMW. ///Schumi |
|
|
En ny kopplingsats kostar inte mer än 2000 kr inklusive frakt osv ifrån bildelsimporten. Sen får du ringa runt och se vad de tar för arbetskostnaderna. Svart om du ska komma något billigt undan. För problemet som du har betyder på "havererad" koppling. |
|
|
Okej, men är det någon som kan rekomendera en bra och relativt billig verkstad vore schysst.... tack.. |
|
| Som sagt så är det bästa att ringa runt och fråga. Kolla gulasidorna tex. Lycka till | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.