AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.456

trasig motor=jag knäckt!

J.
12
J.T.L
Alpina B10 V8 -98
Var ute och resade med en volvo s60, taggade till lite väl mycket dock som resulterade i övervarvning (fick i ettan istället för trean).
Motorn går nu ogämt på tomgång till 1300v/min men godtyckligt vid högre hastigheter o varv. kopressionstest visade på 3,5bar på en kolv, nu till mina frågor: Genomförbart att själv ta ur och sätta i ny motor?
Har en e34 525i vanos -93, funkar en 525 motor från e39 -02?
Visa användare
302
Filling
Bmw 735IA -87
Antar att du måste byta ut all el i hela bilen först ;)

Wanna know how it feels to Die?
Touch my car, and you WILL foundout.
1000 spänn på att du har krökt en avgasventil. Det är bara att jämföra kostnaderna för åtgäderna. Själv kostade det mig ca 6000:- (3000 i mtrl och 3000 för svartjobb) när jag fick i tvåan istället för fyran på min gamla 328i.

Flåklypa
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
ajaj, otur. ja lider med dig.. hoppas det löser sig...

Men, hur växlar folk egentligen.... På mina bilar går det knappast lägga i ettan i 80-90km/h när du varvat ur 2:an...

iofs sätter man sig o sparkar på spaken kanske det går...

Bilen går inte snabbare för man kastar i växlarna :)

_______
/Chrille
M-
119
M-tech?
530 e34 - 89
är där inte varvspärrar på växellådorna??
på min 530 känns det nästintill omöjligt att lägga i tvåan när man ligger i hygglig hastighet (ettan kan man juh drömma om)....
har råkat lägga i fyran istället för tvåan nångång men aldrig tvärtom... känns liksom som ett grovt motstånd när man är fel ute i lådan..

apropå att byta till en såpas ny motor tror jag nog du ska glömma... all el måstå nog som sagt bytas..
men sen att få den reggad med den motorn är nog inte det lättaste IOM att bmw är ena sniket bilmärke när det gäller byte av motorer...
tror nog du ska fundera på o fixa felet istället eller leta upp en ny vanos motor...

Mvh Tomas

Min pärla!
Länk
Visa användare
50
Zinj
750iA -92
Sbb kollar inte så noga på vilken motor det är, om man inte bytt från en fyra till en v8 då blir dom genast lite kinkigare, ser det någorlunda likt ut bryr dom sig inte, alldrig vart med om det. Kompisen bytte motor i sin bil reggad med en v8 350 men har en v8 455 bb, men smäller man, då blir det värre med försäkringsbolaget. har för mig dom kan vägra betala ut.

Carpe Noxum
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.