AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.098

Hur kontrollerar man AC nivån?

Kan man se på något sätt hur mycket kylmedium som finns kvar?
Nej.

///Micke
Touringklubben: Länk
Om du åker till en AC firma (eller vilken kylfirma som helst) så kan dom kolla trycket i AC´n om det är bra/dåligt...

Länk
BM
1.842
BMW_MAN
F11, 535xD -14
E39, 525i -01
Du kan ganska enkelt få ett hum om gasen börjar tryta på vissa bilar t.ex E34, på högtrycksledningen finns ett skvallerglas. När kompressorn går ska det vara ren vätska under glaset. När köldmedelsmmängen miskar kan du se bubblor/skum i skvallerglaset.
Visa användare
50
Zinj
750iA -92
Vart finns det glaset?

Carpe Noxum
BMW_MAN:
Den fanns glas på min 530iAt -93 men inte på polarens 530iAt -95 så det är sanning med modifikation.
Jag har inte heller något synglas på min cabbe.

///Micke
Touringklubben: Länk
Xt
2.169
Xtracrispy
Bmw 745 Li 03
Har själv aldrig stött ett synglas på en e34 iaf, kanske finns olika?? men de tror jag väl inte

//Simon
Min bror och far har ofta talat om de där synglasen (de jobbar som kylmontörer) men jag har hittills inte stött på en enda bil som har varit utrustade med synglas...

Det finns säkert men det är nog inte vanligt nuförtiden...
Xt
2.169
Xtracrispy
Bmw 745 Li 03
Vissa bilar har, har dock bara stött på en vad jag minns, och det var en toyota previa

//Simon
bj
56
björna
550 gt 10
545t 04
540iat 98
Jag har synglas på min e34 540.

Björn

Jag har det på min 740.

Länk
Xt
2.169
Xtracrispy
Bmw 745 Li 03
Det verkar skilja mellan olika e34 tydligen, den nyaste e34 jag fixat ac:n på var en 540ia 93:a och den hade inget synglas

//Simon
BM
1.842
BMW_MAN
F11, 535xD -14
E39, 525i -01
Det sitter på tryckledningen alldeles intill påfyllningsnipplarna vid högra stötdämpartornet på de E34 som jag har grejat med. Om det finns på alla bilar har jag ingen aning om.

Det har suttit synglas på alla de bilar jag har ägt med ac.

Men men, det är kanske något som sparas bort på nyare bilar.
Ulke
Enda raka är att åka till en kylfirma eller annan som har manometrar, då kan du kolla exakt mängd i systemet......
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.