|
|
|
|---|---|
|
Har funderingar på att turbokonvertera en 535 E34, skulle vara kul o veta om nån provat o om man bör tänka på nåt speciellt? Det ska byggas seriöst o rejält, och jag vet det kommer att bli dyrt. | |
|
12 eller 24v?? 12v så finns de ju 745turbo !! MVH Klas Östling Volvo Team Extreme |
|
| Hur tänkte du fixa kompet? Har DFX fil på 3.5l topppackning för skärning ifall du skulle va intresserad. Går att skära cylinder hålen till dia 98 och lägga i ringar som är 92Inv och sticker upp lite över packningen, så borde det hålla rätt bra.. | |
|
Det måste hålla , målet är drygt 600 häst. Tänkte byta till smidda kolvar som tål lite stryk o dom kan man ju fräsa av lite. Undrar hur mycket stryk orginalveven tål? Och orginallåda, bakaxel? |
|
|
745 orginal kolvar så håller 600hk utan problem... |
|
|
Man kanske skulle bygga på en 745 motor då......:) Frågan är bara om man får tag i nån. Har nån en liggandes maila mig. |
|
|
Mattias735ia Är denna DFX-fil något du delar med dig utav kostnadsfritt, eller..? - Men jag kan ju ha fel! E12/E28-problem/lösningar finns här Länk |
|
| Hmm kanske, helst byte mot nån annan intressant ritning. Har du tillgång till skärmaskin? | |
|
Indirekt. De har någon fräsig maskin i verkstaden på jobbet. Dock så är jag på alldeles fel avdelning (el)... Har annars en god vän som jobbar på ett ställe som bör ha, men han är inte kompetent för fem öre för att köra någon sådan maskin. - Men jag kan ju ha fel! E12/E28-problem/lösningar finns här Länk |
|
|
Har fortfarande inte fått kännedom om VS Motors komponentlista... är det INGEN som vet hur bilen är byggd? |
|
|
Lättast är nog att mejla dem och fråga. Om de inte vill säga någonting om det så är det bara att acceptera att det knappast finns tillgängligt "fritt" på internet. - Men jag kan ju ha fel! E12/E28-problem/lösningar finns här Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.