AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.733

Blir snurrig, hur enklast söka artikelnummer?

Hej!

Jag sitter med en ETK framför mig (samt www.realoem.com) och försöker tyda artikelnummer som t.ex. bildelsbasen.se ger... Min ETK får aldrig några träffar utan säger bara att artikelnumret inte finns...

Men hur sjutton gör man när man skall söka på artikelnr?
T.ex. denna videomodul: 6902015
Hur vet jag när den tillverkades, vad den passar till för skärmar osv? (säljs på ebay Länk )

Tacksam för hjälp,
Marcus
Jag tycker att ETK är halvfärdigt och ligger på botten och simmar med program från -95, när det gäller gränssnitt och funktioner.

Rent spontant känns det som ett felaktigt nummer.
Jag saknar tre siffror, samt att det inte finns någon reservdelsgrupp 69...

-Men jag kan ju ha fel!

Tja... artikelnumren kan väl antingen vara 7 siffror eller 11 siffror?

Oavsett, jag har matat in artikel nr som är avlästa direkt från delen och inte då heller fått något vettig svar från ETK tyvärr... (oftast har ju ebay auktionerna delnumret med i annonsen eller bilder på delen)

/Marcus
Bmwcs# 4680
parolof
vet inte vilken årsmodell du har på din 750, men jag sökte på "Search by Keywords: " och skrev in video och fick upp en massa träffar, det ska vara 11 siffror i numret, tror att 6902015 som det står på ebay är de 7 första
Och hur blir det med gruppnumret, då?
Jag hittar ingen grupp 69 bland E38.

- Men jag kan ju ha fel!

E12/E28-problem/lösningar finns här Länk
parolof
hmm, kanske bäst att be säljaren om det kompletta numret för att vara säker
Ok, låt mig förklara...
Mitt största problem just nu är att jag inte kan hitta delen som jag söker efter trots att jag har fullständigt artikelnummer...

Om vi tar den här annonsen t.ex.:
Länk

Där ser man att BMW numret är 6 903 727
Försöker jag slå upp det numret i min ETK så får jag som vanligt svaret att artikeln inte finns i registret... Och samma sak på realoem.com

Antagligen gör jag något fel vid användandet eller så är ETK ganska okomplett?

/Marcus
Länk

Där hittar jag faktiskt 6550 FÖRE de 6903727-lika, sjusiffriga numrena du har.
Så det fullständiga numret borde ju vara 65506903727 alt. 65506902015, men det hittar jag fasen inte i ETK ELLER på Realoem. (varför BMW bara har de sju sista siffrorna på etiketten får du fråga dem om)

Som nästan sagt: ETK är inte smart.

Ring till en BMW-dealer och säg att du har en trasig videomodul med numret 6903727 och säg att funderar på att köpa en av BMW, fråga om det är rätt pryl och sen backar du ur telefonsamtalet när du fått höra priset.

- Men jag kan ju ha fel!

E12/E28-problem/lösningar finns här Länk
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
De fyra första siffrorna är bara hjälpnummer, som identifierar vilen reservdelsgrupp artikeln tillhör.

6 902 015 är annullerad 2001-06-06, ersatt av 6 903 727.
Köper man dem som utbytesdel (AT) på BMW, heter de 6 902 016 / 6 903 728.
65 50 heter alla i "förnamn".

Just dessa delarna verkar flyta omkring utan användning, så jag har inget bra svar på din fråga.

ETK kommer för övrigt att komma i helt ny version, efter introduktionen av E90.

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.