AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
3.033

Typexempel på avskräckande annonsering.

Sida 2 av 2
KW
113
KW
740iA -95
Detta kommer väl snart stämplas som "hets mot folkgrupp" ? *S*

Visa användare
626
Birka
BMW CS-medlem

M5 -95

I just detta fall tvivlar jag starkt på att han skrämmer några potentiella kunder med den sistnämnda formuleringen.

Jag tror de allra flesta förstår vad annonsören vill ha sagt, även om nu alla inte finner det välformulerat. ”No riff-raff” var i övrigt Basil Fawltys variant.

Jag undrar ibland om det egentligen förekommer någon enda annons på BMW som inte sågas här, av en eller annan anledning?

Känns det ”olustigt” redan i annonstexten är det väl bara att söka vidare i havet av begagnande m-bilar och det hela blir ju då en ickefråga…
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Tja du "Birka",verkar som min undran ändå intresserade en hel del folk :)

Jag står dock fast vid min åsikt i detta..

Sedan så skriver du>>>"Känns det olustigt redan i annonstexten är det väl bara att söka vidare i havet av begagnade m-bilar och det hela blir en ickefråga">>>Precis,just så :).X-antal potentiella kunder söker vidare pga just det "olustiga" i texten ;)

Mvh Janne.
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Rättelse>>>Kunder=köpare.

Mvh Janne.
Det jobbigaste just nu är alla bil-förmedlare, TV4 Text-TV-säljare och annat som ringer på ens annons och börjar med att verka intresserade av bilen och undrar hur det går med försäljningen. Sedan glider de över i sina erbjudanden

Därför har jag lagt in en text i min annons som klart förbjuder dessa att ta kontakt med mig !

Annat irriterande är de som ger ett bud 40-50% under vad man begärt vid "snabb affär" utan att fråga det minsta om bilen eller ens tala om vem dom är !! Synnerligen otrevligt och klart oseriöst. Expressfart till radering utan att passera papperskorgen

Har även märkt att vissa "folkgrupper" har en tendens att aldrig ringa före kl 22 på kvällen !! Helst vardagskvällar när man gått och lagt sig eftersom man skall upp och jobba dagen efter

Sen har många svårt med svenskan verkar det. Dom frågar efter "sista priset" vilket man svarar på och ändå fortsätter dom och prutar !!?? Undrar vilken del av ordet "Sista" det är dom inte fattar meningen med ?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.