|
|
|
|---|---|
|
Tänkte sänka min e34, och undrar vilken sats man skall välja. Såg Bildelsimporten hade Weitec 35/35 för 1400kr, någon som har dessa? Är de bra? Blir komforten mycket sämre när man sänker bilen? Hörde någon som sa att om man sänker lika mycket fram som bak så ser det ut som den kommer tippa bakåt, stämmer detta? Något annat man bör tänka på vid sänkning? Är lite orolig att man lägger pengar på något som man kommer ångra senare, därav alla dessa frågor. Tackar som vanligt alla som svarar! | |
|
sitter i samma sits ser ja....sommaren kommer å bilen e uppe bland molnen måste få min närmare moderjord på ett snyggt men billit sätt ja kan ha ett förslag. Surfa in på Bildelsimporten å klicka dig fram dom har rätt många satser. Ja tycker oxå att min e nog låg bak E själv intresserad av förslag |
|
|
Skönt att man inte är ensam där ute :) Har dock varit på bildelsimporten redan, de hade visst någon rea, undrar mer om de är bra. |
|
|
på ett ungefär hur mycke ska man sänka bilen så att de blir snyggt och komfortablet. De självklart grymmaste e ju att ha nästan som en BTCC bil men då blir ju bilen näst in till obrukbar =) iaf här uppe i norden |
|
|
För att få en bil med hyffad komfort och lagom symmetri i linjerna bör man sänka typ 35mm fram och kanske 10 mm bak. Anledningen är att det finns ett betydligt större gap i fronten än för bakhjulen. Det ultimata borde väl vara en sänkningssats med både fjädrar och dämpare men givetvis är det en kostnadsfråga. Min sats från Bildelsimporten sänkte 35mm fram och jag kan säga att med originaldämpare fram känns den lite lustig, hade nog passat bättre med ett par anpassade dämpare så att säga. Surfa in på Länk |
|
|
Christer: Jag har Weitec 35/35 och på min blev det faktiskt skitsnyggt. De sänkte ca 40/38 i verkligheten men bra blev det. Den "tippar" definitivt inte bakåt. BMW CS 3909/530iA+chip(BSR) |
|
|
Tjena ///M///! Vad tyckte du om komforten efter bytet? Var det stor förändring? |
|
|
Det blir inte mycket värre och eftersom jag inte bytt stötdämpare så studsar det inte så hårt. Hårda sportdämpare = stötigare. Dessutom har jag 235/40-18 på oxå. Man kan säga att det blir mycket snyggare än vad det blev stötigt. Jag kan ta lite bilder på den sen efter att jag lagt på sommardäcken så får du själv se hur det kan se ut. BMW CS 3909/530iA+chip(BSR) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.