AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
888

säkringen pajar

Ov
45
Ove W.
525iA touring -96
Har mega problem, säkring f32 (tror jag) 7,5 Amp placerad under baksätet pajar varje gång jag låser / låser upp centrallåset.
Finns det någon som vet vad det är för fel eller vet var jag ska söka lösningen?

Rulla fortfort!!!
Ov
45
Ove W.
525iA touring -96
Är det ingen som har ett tips på varför säkringen smäller vid låsning av c-låset? Att det är kortis i form av kabelbrott är det mest troliga, men snälla ett litet tips om var, innan jag går lös på kärran...

Rulla fortfort!!!
FA
1.429
FAF
X4 30d -16
Här finns schema, visserligen -95 men ändå.
Länk

Kolla vad säkringen går till mer än centrallås.
Då kan man koppla ur en sak i taget tills säkringen är hel.
FAF
Ov
45
Ove W.
525iA touring -96
Hmm. det där schemat blev jag inte så himla klokare av men du ska ha tack ändå. säkringen styr även någon form av startspärr i min bil, det är allt jag får fram.

Ove

Rulla fortfort!!!
FA
1.429
FAF
X4 30d -16
var får du fram att den styr startspärr, instruktionsboken eller vid säkringsboxen?
Om du kollar på schemat som heter "power distribution circuit 3 of 5, så går säkring 32 till:
relay module
left door lock motor
left door lock switch
power sunroof control module
stämmer detta med din?

FAF
Ov
45
Ove W.
525iA touring -96
Bilen går inte att starta när säkringen pajar, det är något som i märks i praktiken. som om växelföraren stod i annat läge än "P" eller "N".
Det tycks stämma att left door... och de dubbla takl. styrs av aktuell säk.
väntar med spänning på nästa sändning...

Ove

Rulla fortfort!!!
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Kortslutning i kabelstammen till bakluckan är mycket vanligt.

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Ov
45
Ove W.
525iA touring -96
AHH!
Erik, du verkar vara fena på detta, är det någon särslid punkt längs stammen som är aktuell. Har endast visuellt kollat kablaget mellan lucka och kaross, som är till synes helt.

Ove
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Jag kan touring dåligt, men gör en sökning i forumet så hittar du garanterat tips.

På sedan måste man ta bort lindningen för att se avnötta kablarna.

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Ol
192
Olle D
Alfa GTV V6 3,0 24v
Instämmer med Erik, kolla kabelstammarna. Jag hade diverse intressanta elproblem innan jag fixade stammarna. Förutom att vissa säkringar gick hela tiden (säkring 5 plus säkring 32-33 tror jag, under sätet i alla fall) så var det diverse funktioner på bilen som inte funkade. När jag kollade kabelstammarna så var fem kablar i den vänstra och fyra i den högra helt av. Precis vid gångjärnen löper kabelstammarna genom svarta "plastkåpor". Öppna dessa kåpor och sprätta upp "nätstrumpan" som omsluter kabelstammen. Skulle inte förvåna mig om du har ett gäng kablar som är skavde/helt av som är boven i dramat. Lycka till....!

/Olle D
Ov
45
Ove W.
525iA touring -96
Tackar, ska kolla!

Rulla fortfort!!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.