|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har blivit stolt Alpina BiTurbo ägare sen en tid tillbaka. Men bilen tickar väldigt mycket. Föregående ägare försäkrar att ventiljustering är gjord förra hösten precis innan bilen ställdes in för vintern och bilen är knappt körd under våren. Vipparmar och ventiler byttes för typ 2000mil sen men inte kamaxel. Den inte bara tickar utan misständer eller rycker till mellan 1200-2000rpm. känns väldigt obehagligt och jag tycker att man behöver trycka på gaspedalen väldigt mycket innan den reagerar både när man kör eller torrvarvar lite. Undrar såklart varför och är väldigt tacksam om någon kan tipsa mig om problemet så man inte slänger ut onödiga tusenlappar bara för att för den kontrollerad på bmw. Tack på förhand Speed limits are for pussies | |
|
Länk Vet inte om du blir klokare på det, men de verkar ha ungefär samma problem som du. Finns en länk i tråden till en till kille med samma problem. MVH Micke |
|
|
Kan vara spridarna som tickar. Ang. det andra så hade jag också samma problem. Får se om det kvarstår efter renoveringen. M V H Stephan Dagbok:Länk |
|
|
Hej Hej! Testade idag högkoncentrerad Redline bränslesystems rengörare utan resultat ;) Slog även ett öga på rotor, fördelare och stift och de såg helt ok ut! Nästa steg blir väl att sticka till en bmw mekaniker som kollar kamkedjan och markeringarna så de står rätt efter det blir det nog rengjorda spridare eller något i den stilen... Speed limits are for pussies |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.