|
|
|
|---|---|
STi |
Alla pratar så dimmla mycket om att det gör si å så mycket på bilen, men hur mycket gör det egentligen snackar vi 5hk eller 20hk? Någon märkbar effektökning? |
| Du behöver en turbo också. | |
| Man kan itne bara sätta dit det, motorn kan inte tillgodogöra sig bränsleblandningen utan lite andningshjälp! | |
STi |
Så då behöver man en turbo alt en kompressor för att det ska funka? Går inte rent annars eller? |
|
Går ungefär som med originalgrejorna men du får en lite hörgre bränsleförbrukning... Om du däremot skulle porta toppen, stoppa i ny kamaxel, sätta ditt ett fullflödessystem så blir det nog en del skillnad =) för då kräver motorn lite mer soppa... /Daniel |
|
STi |
Tack för svaren nu har jag fått klarhet |
|
Tycker allt det går lite bättre. Bränsleförbrukningen ökar inte alls!!! För något år sedan läste jag en annan tråd i ämnet på detta forum, där fanns också en länk till någon jänkare som bänkat före och efter byte till 535-LMM och spridare på M20B25. 5hk på bakhjulen utan att skruva upp bränsletrycket och 7hk på bakhjulen med uppskruvat bränsletryck. ------ BMW CS #04839 Min bil: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.