|
|
|
|---|---|
|
Undrar om någon vet vad det gråa reläet uppe i vänstra hörnet på bilden är till (intill styrenheten för fjärrlåset)? Se bild på Länk. /Z-motor | |
|
Glömde att säga det är en E32 735 årsm 91 (samma som föregående inlägg). /Z-motor |
|
|
Hoppas att någon kan hjälpa med ett svar, p.g.a. återkommande bränd 30A säkring till höger i samma bild. Får ingen ordning på det, vet inte vilket relä eller säkring det är, någon som vet? /Z-motor |
|
|
Enligt elschemat är det gråa till bakrutevärmaren och den svarta boxen vid sidan om till fjärrlås. Nisse |
|
|
Tack Nisse! Kan du också få fram vad den brända säkringen är till? Tänkte om det finns ett samband med halvljusaut (annat inlägg av mig). /Z-motor |
|
|
Schema som nog stämmer till din bil. Länk Nisse |
|
|
Ja, det var bra, men jag vet inte vilket nummer säkringen har. Jag har kollat runt säkringsboxen, men ser ingen märkning..? /Z-motor |
|
|
Verkar vara säkring 32, men vad den är till vet jag inte... Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Ok, tack Erik, jag forskar vidare var säkring 32 är kopplad till. /Z-motor |
|
| På min bil är det reläet uppe till vänster till torkarmotorn, den som justerar trycket mot rutan. | |
|
Ok, tack, då har vi ringat in det till bakrutevärme alt. tryck-torkarmotorn. Verkar dock inte finnas ngt sb med den återkommande brända säkringen nr 32. Jag har sökt/letat i scheman men inte hittat vilken enhet den säkringen är kopplad till. /Z-motor |
|
|
Fungerar bakrutevärmen respektive torkartrycksjusteringen? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Ja, bakrutevärmen är kollad och fungerar. Men jag vet inte hur man kollar torkartrycket på enklast sätt? /Z-motor |
|
|
Det ska surra om den när du för första gången kör fortare än ca 10 km/h. Det surrar också om den när man stänger av bilen. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Ok, den funkar, tack. /Z-motor |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.