AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
650

750 och kyllimpa

Ro
536
RonnyL
BMW 750IAL -88
BMW 530 -94
BMW 528 -82
Hej alla.

Så nu är det kanske dags för en sjua igen. Ska ev kolla en 750 i helgen. Den ska vara i mycket bra skick, o som vanligt finns det ett MEN.

I det här fallet säger ägaren att "kyllimpan" har spruckit. Nån som vet hur jäkligt det är att fixa, han sa att det går för en händig person att svetsa och samtidigt förstärka. Vad har ni för vetskap om det??

Mvh RonnyL.
zi
230
zigge
740iA -96
Nog för att en 750 är en pråm, men kyllimpa? Trodde det bara satt på marinmotorer? Det är inte grenrör han menar?

///Mats
Visa användare
133
Morgan_
750iAL -89
Hej,han menar inte kylsamlaren som förbinder topparna mot torpedvägen.det va sprucket på min när jag köpte den.kostar runt 1200 spänn ny inklusive packningarna. och den svetsar man inte i.sen är det förbaskat trångt oxå och släppa på dom 3 skruvarna/sida som sitter _under_ samlaren.jag fick bygga ett eget verktyg,ett litet spärrskaft fastsatt på ett långt kopparör,det va som musik i örat när man hörde att det klicka i spärrskaftet och man fick tag :D bild i länken Länk
Ro
536
RonnyL
BMW 750IAL -88
BMW 530 -94
BMW 528 -82
Morgan, du har nog slagit huvet på spiken. Det är nog samma på denna bil. Ägaren beskrev det ungefär som du skriver. Även att det orginal på de årsmodellerna är ett fyrkantrör(i det närmsta), som senare byttes till ett runt.

Ska iväg o kolla bilen imorron. Morgan, hade din bil tagit skada? Hann du köra något med läckaget?

Tack för hjälpen, o skönt om det nu inte skulle vara värre än 1200:-. Känns lite otroligt.

MVH Ronny.
Visa användare
133
Morgan_
750iAL -89
nja,bilen hade stått ute på vintern o killen innan kollade väl aldrig glykolet så det hade frusit sönder,sprack på tunnaste stället.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.