|
|
|
|---|---|
|
Är det nån som eftermonterat navi? Hittade en på forumet som lagt ner ett häst jobb! Inga genvägar? Icke orginal navi kanske är lättare? fyrhjulsdrift är roligast! | |
|
Jag har också läst om någon som eftermonterade ett original navi. I jämförelse mot den beskrivningen så är det ett "10 min" jobb att montera ett eftermarknads navigation. Vad är det till för bil du tänkte skaffa till, och vad har du tänkt att det får kosta? Mvh S4power |
|
|
Min 525 IX från 92 tänkte jag uppgradera med navi. Helst under 10000:- fyrhjulsdrift är roligast! |
|
|
Om du ska hitta en navi under 10.000 är det begagnat marknaden som gäller. Fanns något under BMW-börsen såg jag. Spontant känns det nog som du ska räkna med att lägga upp mellan 10-20 tusen beroende på model och utförande. I alla fall om du ska ha navi med skärm för kartvisning. |
|
|
Beg är helt ok. Använder det så sällan att nytt inte är motiverat samt har ingen lust att lägga hur mycket som helst på bilen. Har en kappseglingsbåt som käkar pengar. fyrhjulsdrift är roligast! |
|
|
Har monterat några nav i olika bilar,så i bmw 5-serie är "ganska" snälla att montera i. Du har allt (nästan)i radio kablaget. d.v.s ström,speedpuls.osv. JonasLö |
|
|
speedpuls?? Vad är det? fyrhjulsdrift är roligast! |
|
|
Speedpuls=hastighets-signal.d.v.s en signal som hjälper till vid navigering. Som t.ex hur långt till nästa avfart. JonasLö |
|
| Nån som vet om det finns nav-system som skickar ut NMEA data på antingen NMEA-port eller RS-232? | |
|
en vanlig GPS gör det. Finns riktigt billiga. fyrhjulsdrift är roligast! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.