|
|
|
|---|---|
|
Hej, vad o tittade igår på en Bmw 535 e34 och bilen går orent vid start, och även svårstartad ibland (enl ägaren) går bara på 5 burkar i 1-2 minuter kanske sen så hoppar den 6e igång, vilken cylinder det var kikade jag dock inte på. Någon som vet om det är nått standard fel? tex att en spridare läcker osv eller har haft liknande symptom? vore jätte bra med snabba svar då jag är väldigt sugen på bilen! | |
|
Jag hade den symtomen i höstas. Bytte stift så gick den rent och fint igen. Men självfallet kan det säkert vara något allvarligare. Ryker den konstigt? Wanna know how it feels to Die? Touch my car, and you WILL foundout. |
|
|
Den svartryker när den inte går på alla burkar men det är ju givet då den bara går på 5 burkar när den ska gå på 6. Förresten, tickar alla gammla bmws mkt??? tom med min fd 325 som jag rustade toppen på tickade mkt, men man kanske är bortskämd med volvo ;) |
|
|
Njae, det beror ju hur mkt. Min 535 ticker som satan, beror antagligen på utsliten kam, är i princip standard över 20.000mil på dessa bilar. Wanna know how it feels to Die? Touch my car, and you WILL foundout. |
|
| Den tickar mkt, men inte direkt missljud men som sagt det är ju mer eller mindre standard... | |
|
Tick och knack är olika ljud =) Ventilerna och spridarna ska ticka. De hörs tydligt på iaf M20 motorerna. Däremot om kamaxeln är sliten brukar det mera "knacka." Jag skulle kolla skicket på tändkablar och fördelarlock/rotor på 535:an, vanligt fel att de är slut. Vill du gå in på en mer avancerad felsökning ska du oxå mäta bränsletrycket. /Per |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.