AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.175

Sportljuddämpare bra dåligt alternativ?

STi
Hej, ska fatta mig kort.
Ljuddämparen på våran gammla pendelbil verkar ha gjort sitt då den inte dämpar ljudet speciellt mycket. Och nu till frågan.
En simons dämpare den runda sorten hurdan är den, dämpar den ljudet om man säger att man bara byter ut den dåliga dämparen på bilen och ersätter den med en rund 2,5" simons dämpare alternativt en 3" rund av samma märke. tror ni att det kommer bli tystare näst intill orginal ljud=?
Vad är den runda dämparen främst avsedd för?
Anledningen till att jag är inne på en rund är att den ser mycket bättre ut än en oval.
Någon som har erfarenheter?
Övriga delen på systemet är av dimension 2" kanske något mindre.

Tacksam för svar...
STi
Stämmer det att ljudet blir ljusare med en 2,5" dämpare än vad det blir med en 3" dämpare?
[C
421
[COD]soul
325iA -91
Har jag förstått dig rätt om jag tror att du vill ha en tyst bil? varför då gå upp i dimention? Det är väl 2" eller nåt orginal så sätt dit en sån dämpare om du vill ha tillbaka den tysta bilen igen.

Är väl mest storleken som avgör hur mycket dämparen dämpar som jag har förstått det, inte formen.

Simons dämpare är förövrigt kända för att dämpa ljudet sämre och sämre med tiden, finns andra märken som inte blir urbrända så snabbt.
Den runda dämparen är väl en bullerdämpare.
medan orginal är ngn form av kammardämapre som dämpar ljudet mer.

Finns det inget annat billigt alternativ? biltema? Kammardämpare universal.

-Phil
STi
Men borde inte en bullerdämpare passa bra. Det är bara det att det inte får låta mer än vad det gör nu. Sen vill jag gärna ha ett ettrigt rally ljud och inget dön som någon fånig volvoraggare. Hur ska jag göra för att få det?
STi
Borde ju fonna hur många som hellst här på forumet som har erfarenheter och teorier att komma med....
STi
Borde ju fonna hur många som hellst här på forumet som har erfarenheter och teorier att komma med....
STi
Finns väll inget annat sätt än att testa sig fram eller?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.