|
|
|
|---|---|
| Var och besiktigade bilen häromdagen(alpina b10 biturbo)...fick lite konstiga avgasvärden...HC var 85 vilket är helt ok...men co var 1.5(0,5) och co2500 var 1.3(0,3) samt lamdavärdet var 1,05...gränsvärderna i parentes...provade att köra ca 30% bensin och 70% etanol men ingen skillnad på värdena...har kopplat in diagnos och konstaterat att lamdan funkar...vad kan det vara för fel? kan tempgvaren vara en orsak tros så att den chokar hela tiden? nån som har en ide? tändkablar och tändstift är nytt...mvh Joel | |
| Ja tempgivaren kan vara orsaken, men den kan man ju se med datorn om tempraturen som styrdonet får överensstämmer med den tempratur det är | |
|
Var den riktigt varm? Man bör köra rätt så hårt innan man bes.När jag bes senast så hade jag lite höga värden så bes mannen sa åt mej att åka en sväng och vrida ur den ordentligt, och det funkade bra sen. //Morgan Alpina Club Schweden Länk |
|
|
Ska inte behövas. Jag körde ca 5km innan det togs avgasprov och det var inga problem. Ligger nog nåt annat bakom som är bättre att lösa än massa nödlösningar. Skulle nog koppla upp den mot DIS och se om det finns nåt lagrat. Annars så är det vanlig hederlig felsökning som gäller. Drar tjuvluft? M V H Stephan Dagbok:Länk |
|
| ska koppla in diagnos och se om man får fram något...tack för tipsen! mvh Joel | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.