|
|
|
|---|---|
samke |
hej jag har inte ett original larm i min bmw, men ja funderar på att fixa det. kan någon länka en bild på själva nyckeln, eller dosan från en bmw e34 från 1995? |
|
Original larm är inte godkända av försäkringsbolagen tyvärr. //Simon |
|
|
samke: Länk Xtracrispy: Mitt bolag, Länsförsäkringar, hade inga invändningar mot mitt orginallarm samt orginal startspärr när jag skulle försäkra. Min är även import (1997) och förra ägaren har ej heller behövt göra något. Vet ej vilket bolag han hade. Mvh Patrik ___ Touringklubben: Länk |
|
|
När jag frågade om larminstallation på bmw så sa de att originallarm inte är godkännt av försäkringsbolagen, tror de var pga. inte tillräckligt många startspärrar. Men de kan ju ha fel, eller så har de missat på ditt försäkringsbolag. Men frågan är ju att vad händer när du t.ex får inbrott? Tänkte så de inte sen hakar upp sig på originallarmet. //Simon |
|
|
Xtracrispy: "tillräckligt många startspärrar" - vad jag vet har man normalt inte fler än en startspärr i en bil. Dom är fullt medvetna om att jag har orginalprylar. Dom ville jag skulle ha larm, märkta rutor samt startspärr, men allt hade jag orginalmonterat (inte rutorna då) och det var inga problem. Att försäkringsbolag sen ibland hävdar att bilar med startspärr inte går att stjäla är en annan femma.... Mvh Patrik ___ Touringklubben: Länk |
|
|
Jag har haft inbrottsförsök, på min ena, utrustad med originallarm, inga invändningar från bolaget, samma företag som Patrik, så visst godkänns BMWs larm av försäkringsbolag. Mvh Stephan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.