|
Sida 4 av 4
|
|
|---|---|
|
Köpte biltemas skivor + klossar fram. Mer än supernöjd med dom. Nyper riktigt bra nu. Har kört en månad nu med dom. Billigt var det också, sparade en rejäl slant. |
|
|
Isåkare: Jag i den där slöa Silverfärgade 325:an med zender paket som åkte samma dag som dig där... Hade gamla bromsar som såg ut att komma från mekonomen eller kanske original som brann upp efter tre varv.. Det började durra i hela bilen och fick åka av ganska så tidigt.. Har nu köpt riktiga slitsade och hålborrade skivor fram men håller ändå fast vid biltema belägg och bromsskivor bak. Kan bara säga att det nyper riktigt bra när man har fått upp värmen i dom. Återstå att se om det håller bra vid nästa banträff.. Ska bara byta till stålomspunna bromsslangar och byta bromsvätska så är jag fit for fight... Någon som vet någon konbana eller ring som har öppet för allmänheten eller har någon träff i mellansverige?? Är så grymt sugen på att åka en gång till innan vintern kommer =( HADE |
|
|
Jag testade o köpa biltemas skivor fram. Dom åkte av ganska så fort igen. Skeva efter bara någon veckas körning. Tycker det var rena skiten. men så kostar dom ju inte många riksdaler heller. Men Höll inte för många inbromsningar. Nu sitter det Brembo på i stället. Länk Ste |
|
|
Jo ang. biltemas filter så har jag hört rykten om att gängorna pajjat och filtret ramlat loss eller skruvat ur sig, hur vida det är sant vet jag inte.. Blev rekomenderad att inte köra med biltema då man kör lite hårdare med bilen.. Fungerar säkert aldeles utmärkt att köra 500 mils intervaller och med deras olja.. Hellre korta intervaller biltema än 2500 mils bmw service intervall. Kollade på en BMW som skulle in på service och hade då gått 2500 mil sen senaste service. Den oljan som var i var klumpig och bäcksvart och då var den körd av en mindre gasglad äldre herre. En E46 320 här i stan tickade och knackade efter 2500 mil och då med en gasglad förare. Men service intervallerna kanske är gjorda för att bilen ska rasa efter 20000 mil. Då man får lov å köpa ny bil... /Daniel |
|
|
Jag har idag varit och kört på Gälleråsen igen. Bromsarna har under veckan uppdaterats med kylrör från fronten, nya Biltema belägg bak, ny bromsvätska och Textar taxibelägg till SAAB 9000 fram. Skivorna är fortfarande dom 2000 milade Biltema som fortfarande är hur fina som helst. Resultatet blev bra, för bra !! Vid en inbromsning före "Tröset" ca 180 km/h och max bromsning gick motorfästena av och fläkten gick in i kylaren, under kommande varv tömdes motorn på vatten, upptäcktes dock för sent, Hi score på tempmätaren och oljan kokade :( Kylaren lagades med PP och motorn fixerades med spänband. Bilen gick fint hem dom 27 milen men väl hemma konstaterades att topp eller packning har gått, 2 liter vatten saknades , vit gegga i expantionskärl och under ventilkåpan. Vi kör Lazzat RS konbana, Söndag den 21 på Bromma flygfält. Info hittar ni på www.lazzat.se |
|
|
Till min gamla och min nuvarande Volvo (240 resp 940) har jag köpt i princip alla reservedelar på Biltema, helt utan några problem. Till min rostiga gamla 240 köpte jag mååånga reservdelar. :-) Biltemas verktygsutbud är svårslaget. Mycket bra pris och större delen av det är mycket bra. Jag tycker däremot Biltemas belägg är dåliga för banåka, men det är alla andra gatbelägg jag testat också (tex original). Det beror nog mest på att dom är konstruerade för att gå på gatan och tex. inte får gnissla och damma. Det är enorm skillnad på tex Ferodo DS3000 eller Performance Friction och valfritt gatbelägg i ren bromsprestanda och känsla. Det syns väldigt tydligt på våra varvtider i räserbilen. Mer mätbart än så blir det inte. Räserbilen: Länk |
|
|
Isåkare, som svar på ditt första inlägg: Jag var där och körde, men tyvärr hade jag dåliga dämpare och dåliga däck (Kumho KU 31) som gjorde att det inte gick så fort =( Nu var ju inte detta någon tävling, men Saaben och Forden var inte så specielt snabba... Jag vill påminna mig om att jag körde om dig någon/några gånger dock. Men eftersom det inte var någon tidtagning så är det rätt svårt att veta vem som var snabbast... |
|
|
Jag har orgenal bromsskivor har kört med dem lungt i 3 år. Men ändå har jag fått dem ojämna dvs de slår när jag bromsar i hög hastighet. Så beslutat att köpa nya av märket bremo Max "Som inte är så dyra!" runt 800-900 kr per skiva fram. Men vad vet ni om bromsskivor är bremo bra. Har bara hört att de lär vara bra. Bremo MAX Slitsade svarta. Tycker bara att BMW skivorna borde hålla bättre eftersom den var utrustad med stora sportpaketet. Några kommentarer? MVH KAMAL |
|
| Blackshadow: Kolla noga upp alla bussningar i framvagnen innan du byter bromsar, glapp ger oxå upphov till skakningar. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.